اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 17 February 2018
با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و نارندرا دامورداس مودی نخست وزیر هندوستان 15 سند همکاری روز شنبه به امضای مقامات عالی دو کشور رسید.

تهران و دهلی نو 15 سند همکاری امضا کردند

به گزارش عصرپرس، موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف ، یادداشت تفاهم لغو روادید سیاسی ، یادداشت تفاهم چارچوب همکاریها در زمینه کشاورزی ، یادداشت تفاهم همکاری در حوزه آنتی دامپینگ ، یادداشت تفاهم مدیریت موقت فاز اول بندر اول بندر چابهار ، یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و اداره پست هند ، یادداشت تفاهم همکاری بین معاونت امور زنان ریاست جمهوری ایران و وزارت امور زنان هند و موافقتنامه استرداد مجرمین(امور کنسولی) از جمله تفاهم نامه های امضا و مبادله شده بین دو طرف است .

موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری ، یادداشت تفاهم همکاری های بهداشت، درمان و دارو بین وزارتین بهداشت دو کشور ، یادداشت تفاهم همکاری در حوزه طب سنتی بین وزارت بهداشت ایران و وزارت طی سنتی هند(آیوش) از دیگر اسناد امضا شده بین دو کشور است.

یادداشت تفاهم صدور روادید الکترونیک ، یادداشت تفاهم همکاری اتاق بازرگانی ایران با اتاق بازرگانی فیکی(ficci- یادداشت تفاهم همکاری اتاق بازرگانی ایران با اتاق بازرگانی آسوچم(asshocham) و یادداشت تفاهم اتاق بازرگانی ایران با اتاق بازرگانی پی. اچ. دی. چمبر (phd. chamber) هم از دیگر موارد امضا شده بین مقامات عالی دو کشور اعلام شد.

در حاشیه این مراسم از تمبر مشترک جمهوری اسلامی ایران و هند نیز رونمایی شد.

ییس جمهوری کشورمان که پنجشنبه هفته گذشته برای انجام سفری سه روزه وارد هند شده بود بعد از یک اقامت دو روزه در حیدرآباد هند جمعه شب وارد دهلی نو شد و صبح امروز از سوی نارندرا مودی نخست وزیر هند مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

وی پس از آن با حضور در مقبره مهاتما گاندی پدر استقلال هند با اعطای دسته گل خاطره مجاهدت های وی برای آزادی هند از یوغ استعمار را گرامی داشت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود در فرودگاه دهلی نو در گفت وگو با خبرنگاران گفت که گسترش و تعمیق روابط ایران و هند به عنوان دو کشور مهم آسیا می تواند نه تنها به نفع دو ملت بلکه به نفع ثبات و امنیت منطقه باشد.

به گزارش ایرنا، دکتر روحانی عصر روز پنجشنبه برای یک سفر سه روزه رسمی به دعوت نارندرا مودی نخست وزیر هند وارد این کشور شد. وی دیدار خود را از شهر حیدرآباد در جنوب هند که دارای سابقه تاریخی غنی در حوزه تمدنی اسلام است آغاز کرد.

وی عصر پنجشنبه با علمای شیعه وسنی این شهر ملاقات کرد.

روحانی صبح جمعه از یک مجموعه تاریخی به نام هفت گنبدان که نشانگر حضور قدرتمند سلاطین شیعه مذهب قطب شاهیان در این منطقه است بازدید کرد و سپس به اتفاق هیات همراه برای شرکت در آیین عبادی - سیاسی نمازجمعه در «مکه مسجد» شهر حیدرآباد حضور یافت.

مسلمانان این شهر با تجمع در مسیر حضور رئیس جمهوری ایران، با سر دادن شعارهایی «روحانی خوش آمدی» و « زنده باد ایران، زنده باد هندوستان» از حضور وی در این آیین عبادی -سیاسی استقبال کردند.

روحانی در راس هیاتی که تعدادی از اعضای دولت از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه او را همراهی می کنند، به هند سفر کرده است.

گروهی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

روحانی امروز شنبه نیز در نشست اقتصادی دو کشور شرکت خواهد کرد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: