اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 15 February 2018
معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات ایران:
کاکولکی گفت: آموزش از ارکان توسعه در جامعه است، که امیدواریم با توجه به تمهیداتی که اندیشه شده در آینده بتوانیم در جهت ارتقاء و آموزش گام های مهمی تری برداریم.

آموزش رکن اصلی توسعه هر جامعه ی استبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، شاپور کاکولکی معاون صیدو بنادرماهیگیری شیلات ایران در اختتامیه کارگاه صید لانگ لاین در چابهار، گفت: همه ما در سازمان شیلات معاونت صید خود را سرباز صیاد می دانیم و تمام وقت در خدمت رسانی به این افراد اقدام خواهیم کرد تا جامعه صیادی به جایگاه اصلی خود دست یابد.

کاکولکی گفت: بعد از آموزش لانگ لاین باید به سمتی حرکت کنیم تا با کیفیت و قیمت مناسب تری ماهی را دست مصرف کننده و مردم برسانیم.

وی در ادامه افزود: ماهی که با روش صید قلاب صید می شود هنوز ارزش و جایگاه تجاری خود را پیدا نکرده که با اقداماتی که توسط سازمان شیلات و اتحادیه صید و صیادی استان چابهار صورت گرفته تا چند ماه آینده به سمتی خواهیم رفت که ارزش واقعی خود را به دست بیاورد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری درادامه تصریح کرد: استفاده از آموزش صحیح صید ماهیان، می توان توانایی صادرات را افزایش دهیم.

کاکولکی در ادامه تصریح کرد: کاکولکی گفت: آموزش از ارکان توسعه در جامعه  است، که امیدواریم با توجه به تمهیداتی که اندیشه شده در آینده بتوانیم در جهت ارتقاء و آموزش گام های مهمی تری برداریم.

وی گفت: ما آینده نسبت به انتقال دانش از صیادان با تجربه داخلی و کشورهای خارجی صاحب روش های مختلف صیادی به صیادان خود براساس برنامه ریزی های انجام شده موفق تر عمل خواهیم کرد.

هدف ما در آینده ترویج صید لانگ لاین است

هدایت‌الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان در اختتامیه کارگاه آموزشی صیدلانگ لاین گفت: کارگاه آموزشی صید لانگ لاین با حضور اساتید خارجی و داخلی، براساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط سازمان شیلات ایران و استان چابهار طی 4 روز برای صیادان صید ماهی با قلاب برگزارگرديد.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه در گذشته این روش تنها به صورت تجربی بوده، برگزاری این دوره که براساس علم روز دنیا است، مورد استقبال صیادان قرارگرفته که خروجی آن بالا رفت کیفیت صید ماهی با قلاب بود.

میرمرادزهی در ادامه تصریح کرد: صید قلاب در استان با توجه به بالا رفتن قیمت، ارز آوری و طبخ آن از بهترین روش های صید می باشد.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: مهم‌ترین برنامه ما در آینده، ترویج صیدماهی با قلاب است که برای صیادان و مصرف کنندگان از ارزش بالایی برخوردار است .

میرمرادزهی ادامه داد: درگذشته در بعد صید ماهی به صورت صنعتی(صید ماهیانی مانند: شیرماهی، ماهی حلوا سفید و...) با کمبود صید مواجهه بودیم که با اجرای اصولی صید لانگ لاین که روش انتخابی است، و صیاد خود نوع ماهی را انتخاب می کند، از لحاظ کیفیت ماهی بهترین روش می باشد.

به گفته وی،به دلیل ارائه آموزش های لازم توسط اداره کل شیلات ایران در دو سال گذشته افزایش قابل توجه صید را داشته ایم.

وی در ادامه گفت: روش صید لانگ لاین روشی است که می‌توان از ماهی‌های صنعتی استفاده تجاری کرد و علاوه برآن نیز می توانیم در جهت صادرات و مصرف داخلی اقدام کنیم.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در راستای فرآوری، بسته بندی ، مصرف و طبخ آبزیان آموزش هایی را ارئه خواهیم داد.

میرمرادزهی در ادامه با اشاره به استقبال صیادان از این کارگاه آموزشی، گفت: ما این دوره را برای 50 نفر پیش بینی کرده بودیم که با استقبال خوب صیادان بیش از 120 نفر در این کارگاه شرکت کردند، که نشان از این موضوع است که صیادان در جهت جذب آموزش همیشه پیش قدم هستند.

در حاشیه این مراسم، خدابخش خاکره مروج رشته قلاب از شیلات چابهار، گفت: همه تلاش‌های ما در جهت آموزش و به روز کردن صید لانگ لاین برای صیادان استانی است تا از نظر کیفیت، صیدماهی ارتقاء یابند.

وی گفت: برای هر صیاد آموزش اساسی‌ترین اقدام است که با اجرای این کلاس ها توسط اداره شیلات استان چابهار گام مهمی برداشته شده است.

خاکره گفت: دو تعاونی صید لانگ لاین طلایی در بریس و پسا بندر ایجاد کرده‌ایم و درآینده نیز بیش از هر چیزی به فکر ترویج صید لانگ لاین هستیم .

وی گفت: این دوره برای همه صیادان یک فرصت ویژه در جهت ارتقاء کیفیت و افزایش سطح آگهی آنها بوده است.

به گزارش عصرپرس، کارگاه آموزشی صید لانگ لاین با همکاری موسسه آموزش علمی کاربردی مهارتی جهاد کشاورزی و مرکز آموزش صیادی بریس با حضور اساتید ایرانی و خارجی به مدت 4 روز در چابهار برگزار گردید و در پایان به شرکت کنندگان گواهی آموزش اهدا گردید.

خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: