اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 15 February 2018
قائم‌مقام وزیر نیرو:
قائم‌مقام وزیر نیرو در سفر به اهواز گفت: شرایط بهمن ماه امسال از سال گذشته از نظر شدت ریزگردها شدید تر بوده، اما اقدامات انجام شده یک سال گذشته کمک کرد که آن بحران تکرار نشود.

شدت ریزگردها بهمن ماه امسال شدیدتر بود اما بحران تکرار نشدبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در جلسه شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در اهواز، گفت: سال گذشته شاهد مدیریت همکاران برق در استان بودم، نتیجه آن مدیریت ها این شد که بحران با آن عظمت با سربلندی پشت سرگذشته شد.

وی ادامه داد: شرایط بهمن ماه امسال از سال گذشته از نظر شدت ریزگردها شدید تر بوده، تنها اقدامات انجام شده یک سال گذشته کمک کرد که آن بحران تکرار نشود و شبکه پایدار باشد.

محمودی تصریح کرد: برای عبور از بحران مدیریت ضربتی خوبی انجام شده، اما باید این مدیریت با رفع نواقص تداوم داشته باشد و مدیریت استان و وازرت نیرو همکاری خود را افزایش دهند.

در این نشست مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در سه یا چهار سال آینده برق خوزستان از لیست نگرانی های وزارت نیرو خارج می شود.

محمود دشت بزرگ اظهارداشت: با پیگیری های صورت گرفته مدیریت استان ۵۰ میلیون دلار برای صنعت برق خوزستان در بودجه ۹۷ دیده شده است که کمک بزرگی به این صنعت در استان است.

وی افزود: اگر شرایط فراهم شود در سه یا چهار سال آینده برق خوزستان از لیست نگرانی های وزارت نیرو خارج می شود.

دشت بزرگ گفت: با اقدامات انجام شده مانند تعویض مقره ها، پوشش RTV  و شستشوی مداوم تجهیزات امسال یک مورد خاموشی هم نداشتیم، ادامه دادن این اقدامات نیازمند همکاری همه سازمان های درگیر و تامین بودجه لازم است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان، ادامه داد: با توجه به کاهش شدید بارندگی و تاثیر آن بر میزان ورودی آب سدها و تولید برق نیروگاه های برق آبی لازم است که به سمت روش های جایگزین تجدیدپذیر نیروگاه های بادی و خورشیدی حرکت کنیم.

وی افزود: شستشوی تجهیزات نیاز به تامین بودجه ۱۱۰ میلیاردی دارد، با وجود همه صرفه جویی ها، تامین مالی نشدیم که این انتظار وجود دارد مشکلات مالی برطرف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: