اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 12 February 2018
فیلم بهرام توکلی در سی و ششمین جشنواره فجر برنده شش جایزه شد و "مغزهای کوچک زنگ‌زده" هومن سیدی چهار جایزه گرفت.

به گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر یکشنبه‌شب با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه،محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی و جمعی از اهالی سینما در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

فیلم "تنگه ابوقریب" ساخته بهرام توکلی که 11 نامزدی به دست آورده بود در شش بخش شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده جایزه سیمرغ شد. این فیلم درباره واقعه گردان عمار لشگر 27 حضرت محمد رسول‌الله در روزهای پایانی جنگ تحمیلی است و جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، مهدی پاکدل، علی سلیمانی و مهدی قربانی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"مغزهای کوچک زنگ‌زده" به کارگردانی هومن سیدی دیگر فیلم پیروز این دوره جشنواره فجر بود. این فیلم که مانند "تنگه ابوقریب 11 نامزدی کسب کرده بود، در دو بخش پیروز شد و در عین حال سیمرغ بلورین جایزه آرا مردمی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه را هم به خود اختصاص داد. نوید محمد زاده، فرید سجادی حسینی، نیما فرح‌مرزی و فرهاد اصلانی در این فیلم بازی می‌کنند.

فیلم‌های "به وقت شام" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و "عرق سرد" به کارگردانی سهیل بیرقی هر یک در سه بخش پیروز شدند. فیلم‌های "سرو زیر آب"، "چهارراه استانبول" و "دارکوب" هر کدام در دو بخش جایزه گرفتند. "بمب؛ یک عاشقانه" به کارگردانی پیمان معادی که 10 نامزدی به دست آورده بود، تنها در بخش طراحی لباس برنده شد و جایزه ویژه هیئت داوران را هم به خود اختصاص داد.

مراسم اختتامیه در حالی آغاز به کار کرد که پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن کریم، با اجرای زنده موسیقی توسط رضا بهرام همراه بود و بعد از آن رضا رشیدپور که اجرای اختتامیه را بر عهده داشت روی سن آمد و گفت: در شبی ماندگار زیر سقف آسمان تهران دور هم جمع شدیم تا نشستن سیمرغ بر شانه‌های برگزیدگان جشنواره را شاهد باشیم.

وی شروع متفاوت اختتامیه را نوید داد و خطاب به حاضران گفت: به‌افتخار پرچم ایران و نام ایران و به‌افتخار هزاران سینماگرانی که با عشق و خون و دل با تمام وجودشان از مسیر پرپیچ‌وخمی عبور کردند و سینمای ایران را زنده نگه داشتند بایستید و دست شایسته‌ای بزنید.

در ادامه ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره روی سن آمد و طی سخنانی گفت: صحبت من خیلی ربطی به جشنواره و سینما ندارد. شهریور سال 59 را بسیاری به یاد دارند که دشمن به خاک ما حمله کرد و بخشی از شهرهای مرزی ما در اختیار دشمن قرار گرفت و 8 سال طول کشید تا دشمن را بیرون کردیم. در این میان شهیدان بسیاری دادیم و به‌سختی توانستیم دشمن را شکست داده و از مرزها بیرونش کنیم.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته بار دیگر دشمنان ایران تصمیم گرفتند جنگ خانمان براندازی راه اندازند و دولتی خود ساخته درست کردند به نام داعش که پشت آن امریکا، اسرائیل و عربستان بود که می‌خواستند سربلندی را از ایران بگیرند. جوانان این مملکت با توجه به تجربه پیشین جنگیدند و بدون آسیبی به مملکت دشمن را شکست دادند. در این میان شهدایی دادیم که گمنام هستند. می‌خواهم به احترام این شهدا و خانواده آن‌ها بایستید و آن‌ها را به همان اندازه که به کشور خدمت کردند تشویق کنید. سلامت و پاینده باد ایران عزیز.

پیام رئیس‌جمهور به جشنواره فیلم فجر

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی سن آمد و در سخنانی پس از خیر مقدم به دکتر جهانگیری و اهالی سینما گفت: از رئیس‌جمهور محترم ایران سپاسگزارم که به مناسبت این جشن بزرگ پیامی را تدوین و من را مأمور به قرائت آن کردند.

صالحی در ادامه متن پیام حسن روحانی را خواند.

پس از قرائت متن نامه رئیس‌جمهور، رشیدپور با نام بردن فیلم‌های حاضر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نظرسنجی میان حضار در مراسم راه انداخت تا میزان استقبال از فیلم‌ها مشخص شود.

وی همچنین خطاب به رئیس‌جمهور و طولانی بودن متن سخنان او گفت، بهتر است رئیس‌جمهور که با سینماگران صحبت بسیاری دارند، هر از گاهی با سینماگران دیدار داشته باشند.

سینمای ما زنده است، چون جامعه ما زنده است

در ادامه این مراسم محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی روی صحنه آمد و شروع به سخنرانی کرد. او با اشاره به این که طبق آمار سی کشور در جهان صاحب صنعت تولید فیلم هستند و کشور ما در این میان جایگاهی مطلوب دارد، گفت: ما باید سهم خود را از جغرافیای فرهنگی و طبعاً از اقتصاد ده‌ها میلیارد دلاری صنعت تصویر بیش از پیش مطالبه کنیم. باید برای تحقق آینده مطلوب به کمک سینما در عرصه‌های مختلف، خلق فرصت کنیم. این خلق فرصت‌ها، ایجاد جریانات اجتماعی می‌کند که به‌طور طبیعی آسیب‌پذیری و غافلگیری ما را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی امنیتی به حداقل می‌رساند. لازمه این کار پایداری تصمیم‌های کلان و ثبات در سیاست‌هاست که به یاری خدا و مشارکت صاحبان هنر و اندیشه برنامه جامع سینما تهیه شده و من بعد چارچوب تصمیمات اجرایی را تعیین و تنظیم می‌کند.

حیدریان افزود: آثار عرضه‌شده در سی‌ و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر حکایت از آن دارد که این سینما حرکت خود را به‌سوی حرفه‌ای‌تر شدن، به‌خوبی استمرار بخشیده است و این پیام را به مخاطبین خود می‌دهد که سینمای ما زنده است، چون جامعه ما زنده است و سینمایی به‌روز را طلب می‌کند. حضور فیلم‌های خوش‌ساخت با مضامین اجتماعی، کمدی، دفاع مقدس و مقاومت در قالب‌های داستانی، انیمیشن و مستند- مجموعه متنوعی را به جامعه عرضه داشت که امید به آینده درخشان این سینما را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

رئیس سازمان سینمایی در پایان گفت: تمامی دست‌اندرکاران صنعت تصویر کشور آماده‌اند و پرتوان به پیش خواهند رفت و از سرزنش‌های خارهای مغیلان، غم به قلبشان راه نمی‌دهند و این فرموده رهبری معظم انقلاب را ره‌توشه خود ساخته‌اند که: "سینما کلید پیشرفت کشور به میزان زیادی دست شما سینماگران است."

رشیدپور در ادامه مراسم اختتامیه گفت: من دیدم که در این روزها در سینماهای مردمی، مردم از راه‌های دور برای دیدن بازیگران مورد علاقه‌شان از راه دور و نزدیک می‌آمدند و حتی دیدم کسی از سیستان و بلوچستان برای دیدن هنرمند مورد علاقه‌اش آمده بود...

حاضران در سالن بعد از پخش تصویر پژمان جمشیدی نامزد بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سالن او را تشویق کردند و رشیدپور گفت پژمان تو جایزه‌ا‌ت را همین حالا گرفتی! رشیدپور در ادامه گفت: استاد مشایخی هم از بیمارستان برای سینماگران و جشنواره فیلم فجر ویدئویی فرستاده و ما هم از عالیجناب مشایخی تشکر می‌کنیم.

 در ادامه کلیپی از فیلم‌های جشنواره سی و ششم روی پرده رفت و واکنش تماشاگران حاضر در سالن را به همراه داشت. سپس با سخنان رشیدپور مبنی بر اینکه عده‌ای دیگر هم هستند که 48 ساعت سخت زندگی‌شان را پشت سر می‌گذارند، کلیپی از هیئت داوران جشنواره پخش شد.

معرفی برندگان

پس از پخش این کلیپ رسول صدر عاملی، عضو هیئت داوران روی صحنه آمد تا سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه را به برگزیده این بخش اهدا کند. "حیوان"به کارگردانی بهمن و بهرام ارک برنده این بخش شدند.

سپس سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری را بهرام بدخشانی و رسول صدر عاملی به فرید ناصر فصیحی برای فیلم"چهارراه استانبول" اهدا کردند. در ادامه برای اهدای سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، حسن خجسته نیز روی سن آمد و سیمرغ را به محسن روزبهانی برای فیلم "تنگه ابوقریب" اهدا کرد. سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی را نیز خسرو دهقان به همراه سایر داوران حاضر روی سن به سعید ملکان برای فیلم "تنگه ابوقریب" اهدا کردند.

برای اهدای سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه، فرشته طائرپور به جمع هیئت داوران پیوست و سیمرغ بلورین را به عباس بلوندی برای فیلم "سرو زیر آب" اهدا کرد. در بخش بهترین طراحی لباس، کمال تبریزی سیمرغ این بخش را به سارا خالدی‌زاده برای فیلم "بمب، یک عاشقانه" اهدا کرد.

برای اهدای سیمرغ بهترین صداگذاری محمدرضا فروتن روی سن آمد و سیمرغ این بخش را به علیرضا علویان برای دو فیلم "به وقت شام" و "مغزهای کوچک زنگ‌زده" تقدیم کرد. در ادامه سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به رشید دانشمند برای فیلم "تنگه ابوقریب" رسید.

سیمرغ بهترین موسیقی به کارن همایون‌فر برای "به وقت شام" اعطاء شد. بهرام دهقانی و محمد نجاریان برای "عرق سرد" جایزه بهترین تدوین را از آن خود کردند. جایزه بهترین فیلمبرداری به علیرضا زرین‌دست برای "سرو زیر آب" رسید.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه که نامزد نداشت به فیلم "مغزهای کوچک زنگ‌زده" به کارگردانی هومن سیدی رسید. سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول نیز برای فیلم "خجالت نکش" به رضا مقصودی اعطاء شد. در ادامه این مراسم داروغه‌زاده روی سن آمد و از هیئت داوران تشکر کرد.

تجلیل از خانواده شهید حسین معزغلامی و یک خبرنگار

سپس رشیدپور گفت: یکی از جذابیت‌های این دوره از جشنواره پرداختن به شهدا بود، کسانی که در حوزه عزت، امنیت و شرافت از ایران تلاش بسیار کردند. او در ادامه با ذکر صلواتی از خانواده شهید حسین معزغلامی دعوت کرد تا روی صحنه بیایند و داروغه‌زاده با تشویق حضار از آن‌ها تجلیل کرد.

مرتضی شعبانی تهیه‌کننده فیلم مستند "زنانی با گوشواره‌های باروتی" به همراه داروغه‌زاده از نور الحلی، خبرنگار زنی که در این مستند حضور دارد تقدیر کردند. در ادامه این مراسم سالار عقیلی به همراه گروهش برای دقایقی به اجرای برنامه پرداختند.

عقیلی از زنده‌یاد افشین یداللهی یاد کرد و از قطعه خون غزل او نام برد و گفت: هر وقت این قطعه را اجرا می‌کنم به نظرم می‌رسد افشین می‌دانسته قرار است در بهار از بین ما برود. این قطعه بخشی دارد که می‌گوید زمستان اگر هرچه سرد و سیاه، به باران تیر تو تن می‌دهم، به رؤیای خورشید شوق بهار، سرم را به باد وطن می‌دهم.

پس از پایان اجرای سالار عقیلی هیئت داوران بار دیگر روی صحنه آمدند تا سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن را اهدا کنند. این جایزه برای فیلم‌های "چهارراه استانبول" و "عرق سرد" به سحر دولتشاهی رسید. دولتشاهی پس از دریافت جایزه خود گفت: امیدوارم این جشنواره فیلم فجر واقعی جشن سینمای ایران باشد و اینجا تجدید دیدار کنیم و در کنار هم باشیم و دلخوری‌ها کمتر شود.

سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد نیز به جمشید هاشم‌پور برای فیلم"دارکوب" اهدا شد. جایزه این بخش را دختر هاشم‌پور به نیابت از پدر دریافت کرد. در ادامه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به سارا بهرامی برای بازی در فیلم "دارکوب" اهدا شد. بهرامی از هیئت داوران و بهروز شعیبی و همچنین همکارانش در فیلم تشکر کرد و جایزه خود را به مادرش تقدیم کرد.

بخش بهترین نقش اول مرد دو جایزه داشت: دیپلم افتخار این بخش برای فیلم "شعله‌ور" به امین حیایی اهدا شد و سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد بر شانه‌های امیر جدیدی برای فیلم‌های "تنگه ابو قریب" و"عرق سرد" نشست.

در ادامه سیمرغ بهترین فیلمنامه به دو فیلم اهدا شد. اولین سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه برای فیلم "کامیون" به کامبوزیا پرتوی رسید.

پرتوی قبل از اینکه جایزه خود را دریافت کند گفت: من قبل از اختتامیه گفتم هیئت داوران پس از اختتامیه شام مهمان من هستند، اما الان حرفم را پس می‌گیرم چرا که بازی خوب سعید آقاخانی را ندیدند.

او سپس از سعید آقاخانی دعوت کرد تا روی سن بیاید و جایزه او را دریافت کند. پرتوی در ادامه گفت: این سومین جایزه این فیلمنامه است و پیش از این دو بار در سال 90 این جایزه را دریافت کرده و با دست باز این سیمرغ را به او می‌دهم.

دومین سیمرغ بلورین این بخش را هومن سیدی برای فیلم "مغزهای کوچک زنگ‌زده" دریافت کرد. سپس جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره سی و ششم فیلم فجر به فیلم"بمب؛ یک عاشقانه" به پیمان معادی رسید.

در ادامه نوبت به اهدای سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی رسید که برای اهدای آن سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی به روی سن آمدند و اولین سیمرغ بلورین این بخش را برای فیلم "به وقت شام" به ابراهیم حاتمی کیا اهدا کردند. دومین سیمرغ بلورین این بخش را بهرام توکلی برای "تنگه ابوقریب" دریافت کرد.من فیلمساز وابسته این نظام هستم

حاتمی‌کیا گفت: من فیلمساز وابسته این نظام هستم، فیلمسازی هستم که افتخار می‌کنم. 30 سال است که روی این سن در حال رفت‌وآمد هستم و اولین بارم نیست اما از بچه‌های اوج تشکر می‌کنم چرا که کسانی هستند که واقعاً باید لقب سربازان گمنام امام زمان (عج) را به آن‌ها داد. متأسفم از کسانی که واژه‌هایی را به کار می‌برند که به آن‌ها برچسب می‌خورد. افتخار می‌کنم که فیلمی از مدافعان حرم ساختم. افتخار می‌کنم از حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. من کارآفرینی کردم و این واژه‌ها خارج از ماهاست. من اعتراض می‌کنم به تلویزیون و سازمان این تلویزیونی که وقتی می‌خواهد فیلم‌های من را پخش کند بسیار پخش می‌کند، اما به‌محض این که باید از این نوع نگاه دفاع کند تبدیل به اپوزیسیون می‌شود. من از مسئولین شبکه سه و دو شکایتم را به خدا می‌برم. غصه می‌خورم که در جایی هستم که نگهداری‌شان از بچه‌هایی مثل "به وقت شام" است. این نگاه زشت را شکایتش را به خدا می‌برم.

در بخش بهترین فیلم سیمرغ بلورین به "تنگه ابوقریب" به تهیه‌کنندگی سعید ملکان رسید. ملکان در ادامه از همراهانش خواست روی سن بیایند و بعد برای تغییر فضایی که پس از صحبت‌های حاتمی کیا ایجاد شد، گفت: بسیار خوشحالم که در پایان فیلم مردم شهدای گردان عمار را تشویق کردند.

در ادامه مراسم کار هیئت داوران به اتمام رسید و برای اهدای جایزه سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به روی سن آمد و در کنار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی ایستاد. سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی به فیلم"سرو زیرآب" ساخته حامد حسینی اهدا شد.

اما پایان جشنواره سی و ششم اهدای جایزه بهترین فیلم از نگاه مردمی بود که داروغه‌زاده و رئیس خانه سینما نیز روی سن آمدند.

منوچهر شاهسواری در این بخش گفت: یقین دارم که در ابتدای روزهای خوب سینمای ایران هستیم. با خوشبختی اعلام می‌کنم فاصله فیلم ششم تا فیلم اول 38 صدم درصد است و هیچ فیلمی نتوانست از این فاصله عبور کند. فیلم‌های مستند نیز در میانه جدول قرار گرفتند.

در ادامه سیمرغ بلورین جایزه آرا مردمی به فیلم "مغزهای کوچک زنگ‌زده" تعلق گرفت. برای دریافت این جایزه نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، نوید فرح مرزی، هومن سیدی و سعید سعدی روی سن آمدند.

فهرست برندگان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به این شرح است:

فیلم: "تنگه ابوقریب" به تهیه‌کنندگی سعید ملکان

دیگر نامزدها: "بمب؛ یک عاشقانه" به تهیه‌کنندگی پیمان معادی و احسان رسول‌اف / "به وقت شام" به تهیه‌کنندگی محمد خزاعی / "دارکوب" به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی / "سرو زیر آب" به تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی / "کامیون" به تهیه‌کنندگی کامبوزیا پرتوی / "مغزهای کوچک زنگ‌زده" به تهیه‌کنندگی سعید سعدی

کارگردانی: "به وقت شام"، ابراهیم حاتمی‌کیا و "تنگه ابوقریب"، بهرام توکلی

دیگر نامزدها: "سرو زیر آب"، محمدعلی باشه‌آهنگر / "کامیون"، کامبوزیا پرتوی / "مغزهای کوچک زنگ‌زده"، هومن سیدی / "دارکوب"، بهروز شعیبی

بازیگر نقش اول مرد: امیر جدیدی، "تنگه ابوقریب" و "عرق سرد"

دیپلم افتخار: امین حیایی، "شعله‌ور"

دیگر نامزدها: / بابک حمیدیان، "سرو زیر آب" / رضا عطاران، "مصادره" / سعید آقاخانی، "کامیون" / نوید محمدزاده، "مغزهای کوچک زنگ‌زده"

بازیگر نقش اول زن: سارا بهرامی، "دارکوب"

دیگر نامزدها: باران کوثری، "عرق سرد" / شبنم مقدمی، "خجالت نکش" / ماهور الوند، "چهارراه استانبول" / مهناز افشار، "دارکوب" / هانیه توسلی، "سوءتفاهم"

بازیگر نقش مکمل مرد: جمشید هاشم‌پور، "دارکوب"

دیگر نامزدها: پژمان جمشیدی، "سوءتفاهم" /  سیامک انصاری، "بمب؛ یک عاشقانه" / فرهاد اصلانی، "مغزهای کوچک زنگ‌زده" / مسعود کرامتی، "چهارراه استانبول" / نوید پورفرج، "مغزهای کوچک زنگ‌زده"

بازیگر نقش مکمل زن: سحر دولتشاهی، "عرق سرد" و "چهارراه استانبول"

دیگر نامزدها:  لیلی رشیدی، "عرق سرد" / نگار عابدی، "دارکوب" / هدی زین‌العابدین، "عرق سرد"

فیلمنامه: "کامیون"، کامبوزیا پرتوی و "مغزهای کوچک زنگ‌زده"، هومن سیدی

دیگر نامزدها: "بمب؛ یک عاشقانه"، پیمان معادی / "سرو زیر آب"، محمدعلی باشه‌آهنگر و حامد باشه‌آهنگر / "شعله‌ور"، هادی مقدم‌دوست و حمید نعمت‌اله

فیلمبرداری: "سرو زیر آب"، علیرضا زرین‌دست

دیگر نامزدها: "بمب؛ یک عاشقانه"، محمود کلاری / "تنگه ابوقریب"، حمید خضوعی ابیانه / "عرق سرد"، فرشاد محمدی / "مغزهای کوچک زنگ‌زده"، پیمان شادمانفر

موسیقی: "به وقت شام"، کارن همایونفر

دیگر نامزدها: "بمب؛ یک عاشقانه"، النی کاریندرو / "تنگه ابوقریب"، حامد ثابت / "دارکوب"، بهزاد عبدی / "شعله‌ور"، سهراب پورناظری / "عرق سرد"، کارن همایونفر

تدوین: "عرق سرد"، بهرام دهقانی و محمد نجاریان

دیگر نامزدها: "به وقت شام"، مهرداد خوشبخت / "دارکوب"، فرامرز هوتهم / "کامیون"، مصطفی خرقه‌پوش / "مغزهای کوچک زنگ‌زده"، مهدی سعدی

طراحی صحنه: "سرو زیر آب"، عباس بلوندی

دیگر نامزدها: "بمب؛ یک عاشقانه"، محسن شاه‌ابراهیمی / "تنگه ابوقریب"، محمدرضا شجاعی / "دارکوب"، آیدین ظریف / "سوءتفاهم"، کیوان مقدم

طراحی لباس: "بمب؛ یک عاشقانه"، سارا خالدی‌زاده

دیگر نامزدها: "خجالت نکش"، رعنا امینی / "سوءتفاهم"، سارا سمیعی / "شعله‌ور"، سوسن نوروزی / "مغزهای کوچک زنگ‌زده"، مارال جیرانی

چهره‌پردازی: "تنگه ابوقریب"، سعید ملکان

دیگر نامزدها: "چهارراه استانبول"، عباس عباسی / "دارکوب"، فاطمه کمالی و زهرا کمالی / "شعله‌ور"، مهرداد میرکیانی / "کامیون"، بابک اسکندری

صدابرداری: "تنگه ابوقریب"، رشید دانشمند

نامزدها: "بمب؛ یک عاشقانه"، ایرج شهزادی / "به وقت شام"، طاهر پیشوایی / "سوءتفاهم"، مهران ملکوتی / "مغزهای کوچک زنگ‌زده"، مهران ملکوتی

صداگذاری: "به وقت شام" و "مغزهای کوچک زنگ‌زده"، علیرضا علویان

دیگر نامزدها: "امپراطور جهنم"، بهمن بنی‌اردلان / "تنگه ابوقریب"، امیرحسین قاسمی / "شعله‌ور"، امین شریفی و بابک شکیبا

جلوه‌های بصری: "چهارراه استانبول"، فرید ناصرفصیحی

دیگر نامزدها: "بمب؛ یک عاشقانه"، محمد لطفعلی / "به وقت شام"، سیدهادی اسلامی / "تنگه ابوقریب"، حسن ایزدی، جواد مطوری، محمد برادران و محسن خیرآبادی / "سرو زیر آب"، محمد خاکزاد / "لاتاری" و "ماهورا"، سینا قویدل

جلوه‌های ویژه میدانی: "تنگه ابوقریب"، محسن روزبهانی

دیگر نامزدها: "بمب؛ یک عاشقانه"، عباس شوقی / "به وقت شام"، محسن روزبهانی / "سرو زیر آب"، محسن روزبهانی / "ماهورا"، حمید رسولیان


منبع: هنرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر: