اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - 11 February 2018
وزیر دادگستری:
وزیر دادگستری گفت: مهمترین عامل موفقیت و خارج شدن از گردنه های سخت و مشکلات، در کنار هم و کمک یکدیگر بودن و حفظ وحدت است.

راه خروج از گردنه های مشکلات، حفظ وحدت است

به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا، سیدعلیرضا آوایی روز یکشنبه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن  درباره اهمیت وحدت و همدلی در کشور در بین مسئولان و مردم، افزود: در جلسات خدمت دوستان از قوای مختلف عرض کردم که ممکن است بعضی از بخش هایمان، همه روحیات و دیدگاه ها و سلایق هم را قبول نداشته باشد.

وی توضیح داد: برای نمونه ممکن است دولت در برخی زمینه ها اختلاف نظرهایی با بخش های دیگر داشته باشد که این منطبق نبودن دیدگاه ها با یکدیگر طبیعی است، اما یک سری اصول مشترک بسیار مهمی داریم که برای رسیدن به آن، ناگزیریم کنار هم قرار بگیریم و عقل و دین، همین را اقتضا می کند.

آوایی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان برای آسیب زدن به کشور متحدند و اگر هم در برخی مسائل باهم اختلاف نظر داشته باشند، در این زمینه باهم وفاق دارند، چرا برای احقاق حق خود در کنار هم نباشیم تا مشکلات مردم را حل کنیم.

وزیر دادگستری اظهار کرد: مهمترین عامل موفقیت ما و خارج شدن از گردنه های سخت و مشکلات، در کنار هم و کمک یکدیگر بودن در برابر مشکلات است. مهمترین آفتی که خدای ناکرده می تواند دشمن را به اهداف خود برساند و ملت ما را آزرده و مایوس کند، همین اختلاف هاست؛ اگر مسئولان اختلاف هایی دارند باید با کنار هم نشستن مشکلات را حل کنند و خوشبختانه در حال حاضر مسیر همان مسیر است و آرامش بسیار خوبی بین قوا وجود دارد.

 برای انتقال برخی فرهنگ ها به جوانان کوتاهی کردیم

آوایی درباره اینکه چه کنیم این فرهنگ به جوانان منتقل شود، گفت: در این خصوص کوتاهی داشته ایم؛ این کوتاهی هم از رسانه ها و هم از خود مسئولان بود که باید جبران شود.

وی یکی از راه های جبران آن در موضوع فرهنگ دفاع از کشور و استقلال و تمامیت ارضی کشور را انتقال آن با گویاترین زبان ممکن یعنی هنر دانست و افزود: باید در قالب فیلم، نمایشنامه و هنر این انقلاب را منتقل کنیم که البته قدم های خوبی برداشته شده اما کافی نیست.

وزیر دادگستری تصریح کرد: نسل جوان ما به شدت در معرض تبلیغاتی قرار دارد که بر آنان تحمیل می شود؛ برای نمونه به آنان گفته می شود قبل از انقلاب این کشور، بهشت بود و هر چه مشکلات و گرفتاری است به بعد از انقلاب بر می گردد.

آوایی ادامه داد: جوانان در حالی در مقابل این هجمه های فرهنگی قرار دارند که با آنان ارتباط درستی برقرار نکردیم و با برگزاری جلساتی، صحبت های آنان را به صورت کامل و برنامه ریزی شده نشنیدیم.

 جوانان باید بتوانند حرف های خود را بدون لکنت بیان کنند

وی ادامه داد: در صدا و سیما، رسانه ها و مطبوعات باید برنامه هایی گذاشت تا جوانان حرف های خود را با مسئولان بگویند و تلقی هایی که از قبل و الان دارند، بدون لکنت مطرح کنند؛ عده ای چه از مسئولان و چه افراد غیرمسئول با مباحثه و صحبت با این جوانان، آنان را متقاعد کنند و جایی اگر تقصیر از ما بود، آن را بپذیریم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه هنوز این فضا برای گفت و گو با جوانان آماده نشده است، تصریح کرد: اگر چنین نکنیم، ممکن است ابهامات در ذهن جوانان جمع شود و موضع گیری های را به همراه داشته باشد که چندان واقع بینانه نباشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: