اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 10 February 2018
حذف روادید کاغذی؛
روادید کاغذی در تعامل وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی از امروز در فرودگاه امام خمینی(ره)حذف شد و روادید الکترونیکی جای آن را گرفت.

صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه امام خمینی

به گزارش عصرپرس به نقل از صداو سیما؛ این اقدام برچسب روادید که پیش از این در گذرنامه مسافران خارجی الصاق می شد حذف و اطلاعات روادید بصورت سیستمی در گیت گذرنامه پلیس خوانده می شود.

بنابر این گزارش؛ با حذف برچسب های فیزیکی،صدور روادید الکترونیکی موجب سهولت مراجعات و کاهش قابل توجه زمان مسافران ورودی خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ هم اکنون روزانه ۱۲۰۰ روادید در فرودگاه امام خمینی صادر و با این اقدام پیش بینی می شود این میزان تا ۳ برابر افزایش یابد.

 فرودگاه امام خمینی پیشران در هوشمندسازی خدمات فرودگاهی

مدیرعامل شهرفرودگاهی امام خمینی گفت: این فرودگاه باید پیشران در هوشمندسازی همه تقاضاها و خدمات مورد نیاز مسافران باشد و صدور روادید الکترونیکی گام نخست این مهم است.

شهرام آدم نژاد با علام این خبر افزود: برای تحقق فرودگاه الکترونیک در حال برنامه ریزی و فعالیت هستیم و مجموعه فناوری اطلاعات شهر فرودگاهی امام خمینی ماموریت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: نخستین گام در خدمات الکترونیک فرودگاه همین صدور روادید الکترونیکی است که شرکت فرودگاهی برای تسهیل امور مسافران خارجی زیر ساخت و محل مناسب را اختصاص داده است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی تصریح کرد: علاوه بر ارتقا پرتال فرودگاه و طراحی اپلیکیشن تلفن همراه همچنین تابلوی اطلاعات سفر،امکانات پارکینگ و دیگر مجموعه های خدماتی متعدد ترمینال در اولویت خدمات الکترونیکی قرار دارد.

پلیس و وزارت خارجه در یک هم اندیشی مشترک،​از امروز برحذف برچسب روادید در فرود گاه امام خمینی اقدام کردند که این تصمیم،​ موجب بالا رفتن سرعت و دقت ورود مسافران به کشور خواهد شد.

معاون ایرانیان و امور مجلس وزارت امور خارجه گفت: از امروز مسافران 180 کشور می توانند از این خدمت بهره‌مند شوند و پس از ورود اطلاعات بدون اتلاف زمان برای دریافت برچسب روادید به پلیس گذرنامه مراجعه کنند.

حسین پناهی آذر افزود: پیش بینی این سامانه به یکسال و نیم پیش برمی گردد و هم اکنون در فرودگاه امام خمینی و 80 نقطه داخل و خارج از کشور روادید بصورت الکترونیکی صادر می شود و با گسترش به همه نمایندگی‌ها دیگر برچسب فیزیکی روادید نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: با پوشش کامل روادید الکترونیکی به هتل ها و دیگر مراکز دسترسی داده خواهد شد تا با استعلام کد و شماره گذرنامه فرد، از داشتن روادید اطمینان حاصل کنند.

معاون ایرانیان و امور مجلس وزارت امور خارجه به مزایای حذف روادید فیزیکی اشاره کرد و گفت: این سامانه با حفظ یکپارچگی موجب دقت و افزایش سرعت می شود و امکان جعل روادید دیگر وجود نخواهد داشت.

 روادید الکترونیک، جاعلان را ناکام می گذارد

 رئیس پلیس مهاجرت اتباع و گذرنامه ناجا گفت: اطلاعات اتباع خارجی متقاضی ورود به کشور بصورت سیستمی در سامانه گذرنامه پلیس قابل مشاهده است.

سرهنگ مجید صمدی گفت: اقدام مشترک پلیس و وزارت امور خارجه در صدور روادید الکترونیک موجب تسهیل و تسریع امور مسافران و اقدامی جهت کارآمدی نظام است.

وی ادامه داد: در فرآیند جدید پیش از مراجعه اتباع خارجی به گذرنامه، اطلاعات مسافر درسامانه قابل مشاهده است و پس از کنترل و تایید دستگاه پاسپورت خوان اجازه ورود داده خواهد شد.

رئیس پلیس مهاجرت اتباع و گذرنامه ناجا جلوگیری از جعل روادید را از مزایای مهم الکترونیکی شدن آن برشمرد.

وی در خصوص تمهیدات ناجا برای کاهش صفوف کنترل گذرنامه نیز گفت: با توجه به زیرساخت های موجود،با خدمات الکترونیکی پلیس گذرنامه بدنبال تسریع در کار هستیم و همچنین افتتاح ترمینال سفرهای عتبات و زیارتی در خرداد سال آینده می تواند بخشی از مشکل را جبران کند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: