اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 08 February 2018
وزیر صنعت، معدن و تجارت،
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم در دولت تدبیر و امید در بخش صنعت کشور جذب شده است.

جذب 7میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم در بخش صنعت کشور

به گزارش عصرپرس، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی در حاشیه آیین بهره برداری از خط نورد گرم واحد صنعتی لوله های بدون درز ساوه در جمع خبرنگاران، افزود: این سرمایه گذاری ها بیشتر از سوی واحدهای متوسط صورت گرفته و در این مدت به جز یک مورد تمامی مجوزهای صادر و وارد مرحله عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: جلب و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران به ویژه در صنعت خودروسازی از مهمترین و اهداف مهم دولت تدبیر و امید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مدت کوتاهی که از عمر دولت دوازدهم می گذرد، یک و 9 دهم میلیارد دلار مجوز برای سرمایه گذاری مستقیم در حوزه صنعت صادر شده است.

شریعتمداری عنوان کرد: 40 درصد فعالیت های این بخش با ورود ماشین آلات یا انتقال منابع ارزی به کشور تثبیت شده است.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مطلوب در حوزه سرمایه گذاری خارجی، در زمینه تولید خودرو در ایران است، در گذشته کارآفرینی و سرمایه گذاری های خودروسازان خارجی در ایران گستره محدودی داشت و برای نخستین بار است که یک شرکت مهم اروپایی علاقه مند به سرمایه گذاری بیش از 51 درصدی در ایران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ساوه یکی از گزینه های مهم برای استقرار سایت خودروسازی خارجی است، اضافه کرد: این سرمایه گذار خارجی 14 نقطه را در ایران برای فعالیت خود گزینه کرده بود که استقرار این واحد در ساوه بسته به تصمیم سرمایه گذار با سهم 51 درصدی است.

وی اظهار کرد: مذاکرات صورت گرفته بر مبنای استقرار این واحد خودروسازی خارجی در استان مرکزی است و انتظار می رود قرارداد نهایی آن امضا شود و مردم ثمره این صنعت را ببینند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکهزار و 400 واحد صنعتی مشکل دار در کشور وجود دارد که بخشی از آن جز سه هزار واحد صنعتی استان مرکزی است.

شریعتمداری با بیان اینکه اغلب مشکلات واحدهای صنعتی بحران زده در ساختار مالکیتی، مدیریتی و مالی است گفت: چالش های این واحدها به صورت مستمر در نشست های تخصصی کارگروه رفع موانع تولید بررسی و پیگیری می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بسیاری از مشکلات واحدهای مشکل دار استان مرکزی از سال های گذشته و به دلیل ساختارهای مالکیتی و واگذاری ناموفق به بخش خصوصی ایجاد شده است.

شریعتمداری عنوان کرد: هپکو و آذرآب از ارزشمندترین واحدهای صنعتی ایران است و کارگران این واحدها بخشی از سرمایه های صنعتی و نیروی انسانی ماهر محسوب می شوند.

وی بیان کرد: کمیسیون کارگروه رفع موانع تولید برای هپکو تصمیماتی چون جلب مشارکت بانک ها، آزاد کردن بخشی از دارایی ها و کمک از منابع دولت در پرداخت بخشی از حقوق های معوقه داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در راستای کمک به هپکو، محدودیت واردات ماشین آلات سازی در کشور اعمال شده است.

شریعتمداری بیان کرد: از وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی نیز درخواست شده تا در مورد مالکیت هپکو هر چه زودتر تصمیم گیری شود.

وی گفت: تلاش شده با هماهنگی نماینده های کارگران هپکو و تفاهم با سازمان خصوصی سازی، مدیریت این واحد صنعتی از نیروهای دارای صلاحیت و مورد اعتماد کارگران انتخاب شود که امید است این تصمیم در آینده نزدیک محقق شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی بیش از سایر بخش هادر پیگیری مشکلات هپکو مشارکت دارند و اطمینان داده می شود که مسایل این واحد صنعتی مادرتخصصی تاحصول نتیجه با قوت دنبال خواهد شد.

وی گفت: مسایل هپکو لاینحل نیست و با همراهی وزرای اقتصادی و مراجع تصمیم ساز در سطح کلان آینده این واحد صنعتی روشن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: آذرآب واحد مادر صنعتی و پیمانکار عمده کشور است که می تواند برای زنجیره ای از صنایع زیردستی کارسازی کندو مجموع توان به کار گرفته شده تا رونق تولید در این واحد روز به روز مطلوب تر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان مرکزی 2 واحد تولیدی در شهرستان زرندیه و یک واحد صنعتی در شهرستان ساوه را بهره برداری کرده است.

محمد شریعتمداری در بدو ورود به شهرستان زرندیه در گلزار شهدای این شهر حاضر و به مقام شهیدان ادای احترام کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حضور در بیت تاریخی امام راحل در خمین و شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این سفر است.

سه هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک در استان مرکزی مستقر است.


منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: