اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 08 February 2018
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور؛
3 طرح آبی در استان ایلام امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و ستار محمودی قائم‌مقام وزیر نیرو افتتاح شد.
3 طرح آبی در استان ایلام افتتاح شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، امروز و هم‌زمان با هشتمین رو از دهه فجر انقلاب اسلامی، 3 طرح بزرگ بخش آب شامل طرح آبیاری و ایستگاه پمپاژ کنگیر، طرح خط انتقال نهرعنبر و طرح شبکه آبیاری و زهکشی عین‌خوش در استان ایلام افتتاح شد.

طرح آبیاری و ایستگاه پمپاژ و تامین برق کنگیر به طول 65 کیلومتر و با اعتبار 400 میلیارد ریال در شهرستان ایوان واقع شده که آب مورد نیاز 1800 هکتار از اراضي دشت زرنه را تامین می‌کند.

همچنین طرح خط انتقال نهرعنبر نیز در فاصله 15 كيلومتري جنوب شهر دهلران واقع شده که با 420 میلیارد ریال اعتبار، انتقال آب از بند انحرافي دويرج 1 به اراضي نهرعنبر را به مساحت 3000 هكتار و با حجم 3 مترمکعب در ثانیه عملیاتی می‌کند.

پروژه احداث كانال اصلي و شبكه اصلي آبياري عين خوش نیز در شهرستان دهلران، بخش موسيان و دشت عين خوش واقع شده و با سرمایه‌گذاری 1000 میلیاردی، تامين آب كشاورزي 11 هزار و 300 هكتار از اراضي دشت عين خوش را انجام می‌دهد.

این طرح به طول 15.3 كيلومتر، 7.8 مترمكعب درثانيه آب را به دشت عین خوش انتقال خواهد داد و پس از انجام عملیات مین‌روبی از این دشت، آبادانی و کشاورزی به منطقه بازخواهد گشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: