اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 08 February 2018
رییس جمهور در آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری «امید»:
بر اساس دستور رییس جمهور نرخ تسهیلات مسکن در برنامه بازآفرینی شهری به 6 درصد کاهش می یابد.

هدیه رییس جمهور به ساکنان بافتهای فرسوده

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما،  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی  به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و در نشست اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری «امید» دستور داد تا نرخ تسهیلات مسکن برای ساکنان بافتهای فرسوده در این برنامه، با کمکی که به صندوق پس انداز مسکن می شود، به 6 درصد کاهش یابد.

 نیروی هوایی همه توطئه های آمریکا را نابود کرد

رئیس جمهور گفت: نیروی هوایی در طول انقلاب همه توطئه های آمریکا را بطور کلی نابود کرد.

 روحانی در آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در سخنانی افزود: ایام دهه فجر انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران تبریک می گویم بویژه به پرسنل غیور نیروی هوایی که امروز یعنی 19 بهمن به نام آنها نامگذاری شده است.

رئیس جمهور ادامه داد:کار عظیم و بزرگی را که پرسنل این نیرو در سال 57 انجام دادند شاید بتوان به ضربه نهایی بر پیکره رژیم پوسیده گذشته تعبیر کرد.

روحانی گفت:​کار عظیم نیروی هوایی اولاً به معنای السابقون السابقون اولئک المقربون بود ، همه نیروهای مسلح و ارتش در ایام انقلاب روزهای پیچیده و سختی را گذراندند اما در پایان با الحاق به مردم و کمک کردن به پیروزی انقلاب نمره قبولی گرفتند اما نمره نیروی هوایی از همه آنها بهتر و بیشتر بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنها نمره بسیار مطلوب و قابل قبولی داشتند اظهار داشت: همافران ، درجه داران ، افسران، کارمندان و پرسنل نیروی هوایی هم با امام بیعت کردند و آن امید بزرگ را در دل مردم آفریدند و هم در مقابل نیروهایی که می خواستند آنها را سرکوب کنند ایستادند و جنگیدند.

روحانی افزود: در منطقه ای که امام ساکن بودند و منطقه نیروی هوایی که تقریبا می توان گفت همسایه و خیلی به هم نزدیک بودند ، کاری که نیروی هوایی انجام داد این بود که توطئه های آمریکا را بطور کلی نابود کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در رژیم گذشته بیشترین سرمایه گذاری روی ارتش انجام شده بود تصریح کرد: تنها پرسنلی که با فرد دیکتاتور سالانه ملاقات می کردند و او نیز با آنها صحبت می کرد ، پرسنل ارشد نیروی هوایی ارتش بودند.

روحانی افزود: برای آنها مسئله نیروی هوایی خیلی اهمیت داشت لذا بعدها نیز روی برخی از پرسنل همین نیرو سرمایه گذاری کردند که الحمدلله ناموفق بودند.

رئیس جمهور ادامه داد: من به همه پرسنل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه به نیروی هوایی جمهوری اسلامی به دلیل تلاش هایشان هم در 39 سال پیش در چنین روزی و هم در طول این 39 سال بویژه در ایام دفاع مقدس تبریک می گویم و کاری که نیروی هوایی انجام داد کار بسیار عظیم و بزرگی بود .

روحانی افزود: آنها بودند که در روز دوم جنگ در کمتر از 24 ساعت با 140 هواپیما به داخل عراق رفتند و اهداف استراتژیک را بمباران و روحیه دشمن را خرد کردند.

 باید با همه توان دولت را از بنگاه های اقتصادی دور کرد

رئیس جمهور تاکید کرد: باید با همه توان دولت را از بنگاه های اقتصادی جدا و آنها را به مردم واگذار کرد زیرا وظیفه دولت اداره بنگاههای اقتصادی نیست.

روحانی در ادامه سخنانش در مراسم آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری(امید) گفت: طرحی که امروز در پی آن هستیم برنامه اساسی دولت در حوزه مسکن است که به یک معنی برای سلامت جان مردم و به مفهوم دیگر به منظور آماده کردن مسکن برای خانه اولی ها و نیز نوسازی و بازآفرینی محلات فرسوده است.

وی با اشاره به مشکلات اجاره نشینی افزود: وظیفه بزرگ همه ماست که جوانانمان را هرچه زودتر خانه دار کنیم البته نمی خواهم بگویم از سال اول ازدواج حتما خانه دار شوند اما نگذاریم طولانی شود تا احساس آرامش پیدا کنند.

روحانی مسکن را برای مردم بسیار با اهمیت دانست و گفت: همه دولت ها طرح هایی برای ساخت مسکن داشته اند که برخی موفق و برخی ناموفق بوده اند ، همه تلاش کردند که راه حلی برای این مسئله بیابند اما تاکید می کنم که دولت خانه ساز خوبی نیست چنانکه تاجر و بنگاه دار خوبی هم نیست و جایی که بشود کارها را به مردم واگذار کرد اگر به دولت بسپارند حتما ضرر می کنند پس باید کار را به مردم واگذار کرد .

رئیس جمهور افزود: به عنوان نمونه اکنون در حوزه کشاورزی کارها تقریبا به مردم واگذار شده و بخش کمی از آن در اختیار دولت است اما در بخش صنعت اینطور نیست ، بخشی در اختیار مردم و بخشی در اختیار دولت است و دولتی ها دو دستی به آن چسبیده اند من حس می کنم که چقدر سخت است این بنگاهها را از آنان بگیرند اما باید با همه قدرت بنگاههای اقتصادی را از دولت جدا کنیم.

وی تاکید کرد: در کشورهایی که بنگاههای اقتصادی در اختیار دولت بوده است پشیمان شدند و آن را رها کردند پس ما هم باید آن را رها کنیم، نهادهای عمومی و نیروهای مسلح نیز باید این کار را انجام دهند و کار را به مردم واگذار کنند بویژه ساخت مسکن باید به مردم و شرکت های خصوصی واگذار شود اگر برخی جاها ، نهادهای عمومی هم بخواهند مشارکت کنند می توانند وارد شوند و ما باید آنان را یاری کنیم.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: