اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 08 February 2018
جهانگیری:
معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بهره برداری از چند طرح کشاورزی، عمرانی و بهداشتی وارد استان ایلام شد.

امروز وظیفه مسئولان برنامه ریزی برای توسعه و پیشرفت ایلام است

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،اسحاق جهانگيري معاون اول رییس جمهور صبح امروز (پنج شنبه) پس از ورود به فرودگاه ايلام از سوي استاندار و جمعي از مديران ارشد استاني مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رييس جمهور قرار است در اين سفر در مراسم افتتاح و بهره برداري از ۳۷ هزار هكتار شبكه آبياري نوين و بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كوثر شركت كنند.

بازديد هوايي از احداث و بهسازي ۱۵۰ كيلومتر بزرگراه، راه اصلي و راه روستايي، از ديگر برنامه هاي دكتر جهانگيري در اين سفر يكروزه خواهد بود.

گفتني است وزير جهاد كشاورزي و تعدادي از نمايندگان استان در اين سفر همراه معاون اول رييس جمهور هستند.

معاون اول رییس جمهور در بدو ورود و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم ایلام حق بزرگی بر گردن کشور دارند گفت: استان ایلام در دوران دفاع مقدس دژ مستحکم دفاع از ایران بود و اگر چه از این بابت آسیب دید و بر تنش زخم وارد شد اما ایستاد و از عظمت و کیان کشور دفاع کرد.

جهانگیری افزود: امروز وظیفه همه مسئولان است که برای توسعه و پیشرفت ایلام برنامه ریزی کنند. معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های فراوانی برای توسعه است اظهار داشت: همجواری با کشور دوست و همسایه عراق یکی از این ظرفیت هاست ما در دولت تصویب کرده ایم تا منطقه آزاد مهران ایجاد شود.

این شرایط مرزی به لحاظ تجاری، تامین نیازهای داخلی و صادرات نقش بسزایی خواهد داشت. وی با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای طرح های آب و خاک استانهای خوزستان و ایلام گفت: از ۵۵۰ هزار هکتار این اراضی ۵۰ هزار هکتار در استان ایلام قرار دارد که امروز ۳۷ هزار هکتار آن بهسازی و نوسازی شده است بهره برداری از این طرح بازدهی این اراضی را دوچندان خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور سپس به سفر زائران ابا عبدا... حسین (ع) در ایام اربعین از مرز مهران اشاره کرد و گفت: تعریض و رسیدگی به این جاده مواصلاتی جزو اولویت های دولت بود که خوشبختانه آماده بهره برداری شده و در این سفر افتتاح خواهد شد.

جهانگیری همچنین از افتتاح بیمارستان فوق تخصصی ایلام خبر داد و گفت: در این سفر با مسئولان و بویژه استاندار ایلام درباره موانع و راهکارهای رونق اقتصادی در استان بحث و تبادل نظر خواهیم کرد. دکتر جهانگیری در انتها تاکید کرد: استان ایلام با توجه به استعدادهای خود در حوزه نفت و گاز پتروشیمی می تواند با سرعت بیشتری مسیر توسعه را طی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: