اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 07 February 2018
استاندار تهران مطرح کرد:
استاندار تهران با اشاره به تامین برق ۸ میلیون نفر در تهران گفت: در گذشته عمده کارهای تخصصی و مدیریتی را خارجی ها انجام می دادند اما امروز شرکت توزیع برق تهران بزرگترین شرکت تامین برق در خاورمیانه است.

صنعت آب و برق کشور تبلور خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص توزیع برق تهران خطاب به دست‌اندرکاران این شرکت اظهارداشت: شما به هشت میلیون نفر برق‌رسانی می‌کنید و انرژی لازم برای چرخیدن چرخ اقتصاد استان و شهرستان را تامین می‌کنید و این جای قدردانی دارد.

مقیمی افزود: قبل از پیروزی انقلاب در وزارت نیرو عمده کارهای مدیریتی و مهندسی توسط کسانی انجام می‌شد که ما نبودیم. مهندسینی صنعت برق را اداره می‌کردند که خارج از کشور آمده بودند و محور اصلی دست آنها بود اما بعد از انقلاب مهندسین و تکنسین‌ها صنعت برق را به خودکفایی رساندند و وزارت نیرو برای عدم وابستگی به قطعات و دستگاه‌های خارجی به خودکفایی رسید در حالی که در قبل از آن همه امکانات وارداتی بود.

او تاکید کرد: عنوان "ما می‌توانیم" پس از انقلاب در صنعت آب و برق محقق شد یعنی وابستگی‌ها به حداقل رسید و امروز به دنبال این هستیم که کشور را از نظر اقتصادی به جایگاه خود برسانیم و اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

استاندار تهران تصریح کرد:‌ وزارت نیرو نقش مهمی در ارتقای اقتصادی کشور دارند و ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم مگر اینکه ابتدا آب و برق و گاز را تامین کنیم.

استاندار تهران با اشاره به تامین برق ۸ میلیون نفر دراستاندار تهران با اشاره به تامین برق ۸ میلیون نفر در تهران گفت: در گذشته عمده کارهای تخصصی و مدیریتی را خارجی ها انجام می دادند اما امروز شرکت توزیع برق تهران بزرگترین شرکت تامین برق در خاورمیانه است.

مقیمی همچنین با توجه به اهمیت برق قبل از مقوله آب گفت: برق عامل اصلی توسعه کشور است و ما درصدد توسعه کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته وزارت نیرو، خودکفایی را تمرین کرده است و توانسته در تامین بسیاری از نیازهای خود به خودکفایی برسد

استاندار تهران همچنین با اشاره به توسعه کشاورزی گفت: در همه بخش ها انرژی برق، تعیین کننده است و در هر توسعه ای برق نقش دارد و اولین امضاها از وزارت نیرو گرفته می شود.

استاندار تهران از افتتاح ۱۴ هزار واحد مسکن مهر در روز گذشته نیز خبر داد.

وی با بیان اینکه برق عامل اصلی توسعه کشور است، اظهار داشت: چشم انداز 20 ساله این است که 8 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که عامل اصلی آن نیز انرژی است.


خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: