اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 06 February 2018
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف تعداد محدودی دستمال مرطوب آغشته به مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور خبر داد.

کشف تعدادی دستمال‌ مرطوب آغشته به مواد مخدر

به گزارش عصرپرس به نقل از ایسنا،  علی مویدی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه دوازدهمین جشنواره سراسری انتخاب و معرفی آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشف تعداد محدود دستمال آغشته به مواد مخدر حکایت از گسترش و حجم بالای آن ندارد گفت: ممکن است این مواد به شکل محدود به وسیله مسافران به کشور وارد شده باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به این مواد هوشمندانه عمل کنند، افزود: این مواد در ایران تولید نمی شود. با این وجود مردم باید در قبال این مواد از خود و خانواده شان مراقبت کنند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بر اساس آخرین هماهنگی‌ها در حوزه کشف ماده مخدر گل با هر گونه تولید این ماده چه در حجم زیاد و چه در حجم کم به شدت برخورد خواهد شد، اظهار کرد: مردم می‌توانند هر گونه اطلاعات در خصوص تولید این ماده را در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دهند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای صورت گرفته برای مبارزه با تولید مواد مخدر صنعتی جدید مانند گل اظهار کرد: ماموران نیروی انتظامی در صورت کشف این مواد با استفاده از مجوزهای قضایی وارد عمل شده و به شدت مانع رشد و توسعه کشت این مواد خواهند شد.

مویدی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر به تنهایی در حوزه سیاستگذاری، هدفگذاری و اجرایی عمل کننده نیست ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر مجموعه‌ای از دستگاه‌هایی است که در قانون از آنها نام برده شده است. مقام رهبری در این حوزه گفته‌اند توقع بر این است که همه دستگاه‌ها به وظایف‌شان به درستی عمل کنند. ما نیز کم کاری و سهل انگاری دستگاه‌ها را منعکس خواهیم کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به توفیقات به دست آمده در چهار دهه گذشته در حوزه مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب نظام راهکارهایی بوده است که در این حوزه به کار برده است. با این وجود حوزه مواد مخدر یک پدیده جهانی است. همانطور که در نشست روسیه مطرح شد دنیا در عرصه مبارزه با مواد مخدر توفیق چندانی نداشته است.

مویدی در ادامه از احصاء پروتکل‌های پیشگیری و درمان اعتیاد خبر داد و افزود: اگرچه در عرصه مقابله در چهار دهه اخیر توفیقات خوبی به دست آورده‌ایم اما باید تلاش خود را افزایش دهیم تا نقطه نظرات رهبری و مسئولین نظام محقق شود. در حال حاضر در کشور با جهل و دانش در حوزه اعتیاد مواجه هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما موظف هستیم تا جهل در حوزه اعتیاد را تبدیل به دانش کنیم تا مردم در حوزه اعتیاد با آگاهی به سمت مواد مخدر تمایل پیدا نکنند. به عبارتی دیگر باید راهکارهایی را ارائه دهیم که چگونه مردم معتاد نشوند چرا که در صورت ابتلای شهروندان به اعتیاد باید هزینه‌های چند برابری را پرداخت کنیم. رویکرد نظام در حال حاضر متمرکز بر حوزه پیشگیری از اعتیاد است. این رویکرد در حال حاضر با استفاده از راهکار اجتماعی شدن در حال تحقق است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مورد تفاوت آمار رسمی اعلام شده تعداد معتادان نسبت به تعداد واقعی آنها تصریح کرد: اگرچه بین آمار رسمی و تعداد واقعی معتادان چند درصد تفاوت وجود خواهد داشت اما با این وجود معتقدیم با شیوع شناسی که در این حوزه صورت گرفته آمار به دست آمده با استانداردهای جهانی همخوانی دارد. کشور ما یک کشور دینی و مذهبی است و خوداظهاری در مورد مصرف مواد مخدر قبح دارد؛ با این وجود این آمار از راه‌های مختلفی می‌تواند به دست بیاید که در نهایت آمار واقعی چندان بالاتر از آمار اعلام شده نیست.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: