اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 06 February 2018
سخنگوی سازمان آتش نشانی؛
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: با توجه به حریق ساختمان وزارت نیرو واقع در میدان ولیعصر که از روز گذشته شروع شده است، عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.

آخرین وضعیت ساختمان آتش گرفته‌ی وزارت نیرو

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: ساعت ۱۰:۶ دقیقه صبح روز گذشته به ایستگاه آتش نشانی اعلام شد که ساختمان اداری در میدان ولیعصر طعمه حریق شده است و طبقه منفی چهار این ساختمان در آتش می‌سوزد. نیروی‌های آتش نشان به محل اعزام و پس از استقرار متوجه شدند بایگانی این ساختمان آتش گرفته است.

وی ادامه داد: حدود ۲۳ ساعت از آتش سوزی می‌گذرد. به علت اینکه مواد آتش زا کاغذ است دود ناشی از آتش همچنان وجود دارد. در ابتدا به ما گفتند آتش سوزی در شعای ۲۰ متری بایگانی رخ داده، اما بعد از اطفا ۲۰ متر متوجه شدیم که وسعت آتش سوزی در یک مساحت ۴۰۰ متری و از آنجایی که دیوار‌های فلزی در ساختمان بایگانی وجود داشت امکان تردد ما به بخش بعدی ساختمان وجود نداشت و به همین دلیل اطفا حریق به کندی صورت گرفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: بعد از چندین ساعت از آتش سوزی و به علت فلزات موجود در بایگانی میزان حرارت آتش سوزی بالا رفت و توانستیم با آب و فوم میزان حرارت را کمی کاهش دهیم تا بتوانیم به ادامه عملیات بپردازیم.

ملکی گفت: متاسفانه دو نفر از همکاران آتش نشان ما دچار دود زدگی شدند که پس از خروج از محل به بیمارستان انتقال یافتند.

وی افزود: درجه حرارت هم اکنون افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم بتوانیم درجه حرارت ساختمان را پایین بیاوریم تا اطفا به صورت نهایی انجام شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه عملیات تا چند ساعت دیگر پایان می‌پذیرد گفت: هنوز مشخص نیست عملیات اطفاء نهایی ساختمان تا چند ساعت دیگر انجام شود.

ملکی تصریح کرد: نیرو‌هایی که از شب گذشته در این محل مستقر بودند تعویض شده و چهار ایستگاه با حدود ۸۰ نفر برای اطفای حریق در محل مستقرند.

وی خاطر نشان کرد: اگر دمای درجه ساختمان پایین بیاید احتمال ریزش وجود ندارد در غیر این صورت احتمال ریزش ساختمان و اتفاقات دیگر وجود دارد.

ساعت ١۰ صبح روز گذشته (دوشنبه) حریقی در طبقه منفی چهار ساختمان ساعت ١۰ صبح روز گذشته (دوشنبه) حریقی در طبقه منفی چهار ساختمان حرارتی وزارت نیرو واقع در میدان ولیعصر (عج) به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.واقع در میدان ولیعصر (عج) به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد.

صبح امروز نیز نجفی شهردار تهران نیز برای بررسی حادثه و تشکر از تلاش‌های آتش‌نشانان در محل ساختمان وزارت نیرو حاضر شد.

 ایجاد ترک در ساختمان آتش گرفته وزارت نیرو

مدیرعامل آتش نشانی از تخلیه اضطراری ساکنان اطراف ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، خبر داد.

آب، برق و گاز منطقه برای اطفاء حریق قطع می‌شود

آب، برق و گاز منطقه در میدان ولیعصر به علت اطفاء حریق ساختمان وزارت نیرو قطع می‌شود.

براساس تصمیم مسئولان برای اطفاء حریق در ساختمان وزارت نیرو واقع و به علت احتمال انفجار آب و برق گاز منطقه قطع می‌شود.

دستور تخلیه ساختمان‌های مجاور داده شد

آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در منطقه میدان ولیعصر (عج) تهران هنوز اطفاء نشده است. به همین علت دستور تخلیه ساختمان‌های مجاور داد شد.

از روز گذشته تاکنون بیش از ۱۴۰ آتش نشان برای خاموش کردن حریق در طبقه منفی ۴ ساختمان اداری وزارت نیرو در حال فعالیت هستند. اطفا حریق هنوز تمام نشده است. به همین علت دستور تخلیه ساختمان‌های مجاور داد شد.

به علت نوسان دما در محل حادثه احتمال ریزش ساختمان وجود دارد.

دمای ساختمان به ۲۵۰ درجه رسیده بود، اما به ۲۰۰ درجه تغییر یافته و به گفته مسئولان احتمال ریزش ساختمان وجود دارد.

ادامه تلاش آتش نشانان برای اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو خیابان، ولی عصر

آخرین وضعیت ساختمان آتش گرفته‌ی وزارت نیرو

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران از ادامه تلاش آتش نشانان برای مهار آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در خیابان ولی عصر (عج) خبرداد.

داوری در گفتگوی زنده از محل حادثه با شبکه خبر با اشاره به گذشت چند ساعت از بروز حادثه گفت: نیرو‌های امدادی از همان دقایق اولیه آتش سوزی در محل و در طبقه منفی چهار ساختمان حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه تلاش نیرو‌های امدادی کماکان ادامه دارد و موفق شدند در کانون حضور یابند، افزود: به علت وجود برخی موانع کار اطفای حریق با مشکلاتی همراه بوده، اما تمامی تدابیر لازم مانند انتقال آب و فوم ریزی انجام شده است.

داوری گفت: باتلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر طبقات جلوگیری شده است و ساختمان‌های مجاور نیز تخلیه شده اند.

احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو که از روز گذشته دچار حریق شد

به گزارش ایسنا، شهردار تهران با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه گفت‌: مشکل اصلی آتش‌نشانان این است که چون حریق در طبقه منفی چهارم این ساختمان ایجاد شده است و حریق در مرکز اسناد و مدارک و بایگانی بوده است، حجم زیادی از آتش ایجاد شده است و دسترسی به آن مشکل است.

 آخرین وضعیت ساختمان آتش گرفته‌ی وزارت نیرو

شهردار تهران از احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو و یا نشست آن خبر داد و با بیان اینکه هنوز 100 درصد از آتش کنترل نشده است، گفت‌: بخشی از ساختمان هم به خصوص در قسمت غرب این ساختمان و ورودی پارکینگ ترک‌هایی در آن دیده شده است که نشان می‌دهد احتمالا بخشی از ساختمان نشست خواهد داشت.

شهردار تهران در ادامه‌ با بیان این که ساختمان‌های اطراف در ضلع، غرب، شرق و جنوب تخلیه شده است، خاطر نشان کرد: به خصوص خوابگاه دانشجویی متعلق به شهید بهشتی که حدود 150 نفر در آن سکونت داشتند تخلیه شده است و این افراد به محل‌های امن منتقل شدند.

نجفی با بیان این که امید است که این حریق کنترل شود، بیان‌ کرد: شهرداری تاکنون سه بار به این ساختمان اخطار داده است، اما از آن جایی که شرکت دولتی بوده است به این اخطارها بی توجه بوده است.

وی با اشاره به این که از این نوع ساختمان‌ها در اطراف این منطقه زیاد داریم که یا اداری هستند و یا به صورت مرکز اسناد و بایگانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: به‌ هر حال این حادثه نشان دهنده این است که همه مالکان و ساکنان ساختمان‌های خصوصی و دولتی باید نسبت به ایمنی و حریق حساس بوده و جدی‌تر این موضوع را پیگیری کنند.

نجفی در پاسخ به این سوال که مسئولان مربوطه این ساختمان معتقد هستند که این ساختمان مقاوم سازی شده است، در این باره توضیح داد: بله. این ساختمان مقاوم سازی شده است و اگر مقاوم سازی نمی‌شد از آنجایی که عمر 51 ساله دارد نمی‌توانست این حجم بار را تحمل کند.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ریزش این ساختمان با توجه به ترک های ایجاد شده وجود دارد ، گفت‌: بله. احتمال ریزش است، ممکن است قسمتی از ریزش ساختمان و یا نشست جدی این ساختمان را شاهد باشیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: