اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 04 February 2018
مونسان اعلام کرد:
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: برای ایجاد اشتغال فراگیر و همچنین اشتغال روستایی در صدد افزایش اقامتگاه‌ها هستیم ضمن آنکه ایجاد حدود ۱۶هزار شغل در بخش بوم‌گردی را هم متعهد شده‌ایم که این اتفاق خواهد افتاد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۶هزار شغل در بخش بوم‌گردی در آینده

به گزارش عصرپرس به نقل از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان  با بیان این مطلب افزود: بحث حمایت از بوم‌گردی و احیا و مرمت بافت‌های تاریخی را از ابتدای دولت دوازدهم به‌طور جدی پیگیر هستیم و از آن حمایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه سال ۹۷، دولت این اجازه را داده که ما بتوانیم طرح‌ها رو به‌صورت مشارکتی و به وسیله سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جلو ببریم و ما حتما آن را پشتیبانی و گسترش می‌دهیم .

مونسان  به مرمت و بازسازی مجموعه پردیسان شهر تاریخی ابرکوه اشاره کرد و اظهار کرد: خوشبختانه بناهای تاریخی به فضاهای اقامتی تبدیل می‌شوند که موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای شهرهای تاریخی شده‌اند.

وی گفت: داشته‌های تاریخی زیبایی در این شهر وجود دارد و جزو شهرهای با تمدن کهن در کشور است.

مونسان ضمن دعوت از مردم کشور برای دیدن این شهر در آستانه عید نوروز اضافه کرد: خوشحالیم که با مرمت و بازسازی مجموعه پردیسان ابرکوه، اقدامی خوب شروع و فراگیر شده و این درآوردن فضاها و ساختمانهای تاریخی در خدمت گردشگری برای جبران کمبودهایی است که شاید در بخش‌های هتلینگ و اقامتی داشته‌ایم.

مونسان با بیان اینکه شهرستان ابرکوه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری طبیعی و تاریخی دارد تصریح کرد: امیدواریم این شهر، ابرقدرت گردشگری کشور بشود.

معاون رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: باید از یکی دو مقصد گردشگری خارج شویم و توزیع نرمال گردشگر را در همه‌جای کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از قابلیت ثبت جهانی شدن درخت سرو ۴۵۰۰ساله ابرکوه خبر داد و گفت: برای ثبت جهانی، سهمیه داریم که سازمان یونسکو آن را تعیین می‌کند و تلاش خود را برای ثبت جهانی این اثر هم انجام می‌دهیم.

مونسان افزود: در بازدیدی که از درخت سرو ۴۵۰۰ساله ابرکوه شد مجاب شدیم که جهانی شدن آن را در دستور کار قرار دهیم و با ثبت جهانی موجب خوشحالی مردم ابرکوه شویم.

نام:
ایمیل:
* نظر: