اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 03 February 2018
لزوم تامین اعتبار هفت هزار میلیارد تومانی؛
رئیس کمیته امداد گفت: کمیته امداد و وزارت تعاون در حال تدوین برنامه‌ای هستند تا هیچ نیازمندی پشت نوبت ورود به چرخه حمایتی این نهاد باقی نماند.

پذیرش نیازمندان جدید در صورت تصویب بودجه

به گزارش عصرپرس به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید پرویز فتاح گفت: کمیته امداد و وزارت تعاون در حال تدوین برنامه‌ای هستند تا هیچ نیازمندی پشت نوبت ورود به چرخه حمایتی این نهاد باقی نماند البته این امر نیازمند تصویب اعتبار هفت هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال ۹۷ است.

رئیس کمیته امداد افزود: در صورتی که اعتبار مورد نیاز تصویب شود این امر محقق خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه دولت و مجلس همکاری خوبی با کمیته امداد دارند ، افزود: با همکاری این دو قوه مستمری مددجویان امسال به بیش از سه برابر افزایش یافت به‌طوریکه مستمری یک خانوار پنج‌نفره تحت حمایت از ۱۰۰ هزار تومان در ماه به ۴۶۵ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حدود پنج درصد جمعیت کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارد ، گفت : این آمار در استان کردستان هفت درصد است که نشان دهنده بالا بودن وزن فقر در این منطقه است این در حالی است که این استان منطقه محرومی نیست و استعداد زیادی برای رونق اقتصادی دارد.

فتاح با اعلام اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان استان کردستان امسال با افزایش دو برابری به ۶۵ میلیارد تومان افزایش‌یافته است ، گفت : تا پایان امسال پنج هزار شغل با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسته برای مددجویان این استان ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با تأکید بر اینکه منابع مالی حاصل از جمع‌آوری زکات برای مردم نیازمند همان منطقه هزینه می‌شود ، اظهار کرد: استان کردستان در پرداخت زکات یکی از استان‌های سرآمد است.

رئیس کمیته امداد بابیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت در استان کردستان فاقد مسکن مناسب هستند ، افزود: برای تامین مسکن این افراد ضروری است استانداری و شهرداری‌ها همکاری و همراهی لازم را با کمیته امداد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شش هزار یتیم در استان کردستان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارد ، گفت: متوسط کمک ماهانه حامیان به هر یتیم حدود ۱۰۷ هزار تومان است.

فتاح ۷۰ درصد از حامیان ایتام کردستان را از شیعیان اعلام کرد و گفت: این به معنی وحدت میان شیعیان و اهل سنت است و مردم کردستان نیز برای وحدت ایران خون‌های زیادی در این راه داده‌اند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: