اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - 01 February 2018
همزمان با سالگرد ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه‌های ایام الله دهه فجر در سراسر کشور آغاز شد.

تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان های امام خمینی(ره)

به گزارش عصرپرس، همزمان با ورود هواپیمای حامل امام راحل (ره) به فرودگاه مهرآباد در ۱۲ بهمن سال ۵۷، ضمن برگزاری مراسم نمادین در این فرودگاه؛ زنگ انقلاب در مدارس، ناقوس کلیسا‌ها، سوت قطار‌ها و کشتی‌ها به صدا در می‌آید.

مردم انقلابی نیز با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام (ره) تجدید پیمان می‌کنند.

این مراسم از ساعت ۹ صبح­ آغاز شده و ­حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی سخنران این مراسم است.

قرائت بیانیه خانواده شهدا توسط همسر شهید علی محمدی یکی از برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

همچنین با حضور مردم انقلابی مکان جلوس حضرت امام خمینی در بهشت زهرا و قطعه ۱۷ شهدا نیز گلباران می‌شود و شرکت کنندگان ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام می‌کنند.

تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان های امام خمینی(ره) تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان های امام خمینی(ره) تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان های امام خمینی(ره) تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان های امام خمینی(ره) تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان های امام خمینی(ره) تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان های امام خمینی(ره)

مراسم ویژه ورود حضرت امام خمینی در سراسر کشور از جمله در مدرسه رفاه در تهران، بیت حضرت امام در خمین و قم و محل زندگی ایشان در نوفل لوشاتو نیز برگزار می‌شود. ­

رژه موتورسواران و گلباران در مسیر حرکت امام از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا از دیگر برنامه‌های امروز است.

راه اندازی پویش مردمی من عاشق پرچمم از برنامه‌های مهم امسال در دهه فجر است و در تمام برنامه‌ها به دنبال اتفاقات اخیر، پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد ارزش مداری و هویت دینی و ملی مورد توجه است.

وی به برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در روز ۱۹ بهمن اشاره کرد و افزود: همزمان در ۱۸ هزار گلزار شهدای کشور زیارت قبور شهدا از ساعت ۱۴ تا ۱۶ انجام می‌شود.

برگزاری رژه موتورسواران نیرو‌های مسلح همزمان با ورود تاریخی امام خمینی به میهن

همزمان با ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی رژه موتور سواران نیرو‌های مسلح برگزار شد.

در این مراسم که از فرودگاه مهرآباد آغاز شد، صد‌ها موتورسوار ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مسیر حرکت امام خمینی (ره) از فرودگاه امام تا بهشت زهرا را رژه رفتند.

همچنین مسیر حرکت موتورسواران از طریق بالگرد گلباران شد.

وزیر راه و شهرسازی: برای توسعه کشور راه بسیاری در پیش داریم

تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان های امام (ره)وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه ایران ­عزیزمان راه بسیار طولانی در پیش داریم و نیازمند گام‌های مستحکم هستیم.

عباس آخوندی که در مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن در فرودگاه مهرآباد سخن می‌گفت: امروز را یک روز تاریخی و آغاز تغییر بنیادین در تقویم ایران دانست و گفت: در ۱۲ بهمن ۵۷ تغییر رژیم از نظام سلطنتی به ­جمهوری اسلامی رقم خورد.

وی این تحول را ناشی از اراده ملی و رهبری منسجم دانست و افزود: برای ادامه راه و هدف امام (ره)، به تلاش بیشتر نیاز داریم.

وزیر راه و شهرسازی با خطاب قراردادن جوانان گفت: هیچگاه خسته نشوید و از نوآوری‌ها چشم نپوشید، که­ ­با راهبری مقام معظم رهبری و همت جوانان، ایرانی آباد پیش رو خواهیم داشت.

آخوندی همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم هاشمی رفسنجانی که دو سال قبل در این مراسم شرکت داشت او را فردی بی بدیل در توسعه و آبادانی کشور توصیف کرد.

این مراسم با حضور اعضای خانواده بیت حضرت امام از جمله زهرا مصطفوی، دختر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و مسئولان موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام، جمعی از معاونان و مشاوران وزارت راه و شهرسازی در حال برگزاری است.

سیدعلی خمینی: امروز استقلال فکری، ارزشی است که با تدبیر امام خمینی (ره) به آن رسیده ایم

تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان های امام خمینی(ره)نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز از نظر استقلال فکری و آزادیخواهی، روی پای خود ایستاده ایم و تصمیم می‌گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن سالگرد ورود امام به میهن که در مرقد مطهر حضرت امام خمینی برگزار شد با بیان اینکه ما امروز از خود دفاع می‌کنیم و از هر کشور یا نظام و جریانی که مصلحت بدانیم دفاع می‌کنیم افزود: امروز شرق و غرب برای ما تصمیم نمی‌گیرند و این برای ما ارزش است.

وی افزود: قدرت شرق و غرب را توانستیم از کشور خود بیرون کنیم و مهمتر اینکه غرب زدگی و شرق زدگی را از قلب‌ها و ذهن‌های خود دور کردیم.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه این ساده اندیشی است که با وابستگی فرهنگی فکر کنیم به استقلال می‌رسیم، گفت: اگر از حیث فرهنگی وابسته باشید از جهات دیگر نیز وابسته خواهید شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی، در کنار محرومان بودن را یکی از ارزش‌هایی دانست که امام خمینی (ره) به آن تاکید می‌کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) توانست ارزش‌های یک جامعه را عوض کند چرا که در دهه ۶۰، خودنمایی و تظاهر یکی از ارزش‌های مهم جامعه بود، اما امام خمینی توانستند کنار محرومان بودن را به ارزش تبدیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی، استقلال فکری و آزادی خواهی را از آموزه‌های امام خمینی دانست و گفت: این دو مساله مهم امروز آرمان ماست.

به صدا درآمدن زنگ انقلاب در دبستان رفاه

تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان های امام خمینی(ره) در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام خمینی به ایران، زنگ انقلاب به دست سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به صدا درآمد.

مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران و اقامت ایشان در مدرسه «رفاه» با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا اسماعیلی مشاور وزیر آموزش و پرورش، تعدادی از معلمان و دانش آموزان پایه پنجم و ششم در مدرسه رفاه درحال برگزاری است.

 

منبع: صداوسیما

نام:
ایمیل:
* نظر: