اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - 31 January 2018
نوبخت در دفاع از کلیات بودجه 97
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اگر کلیات لایحه بودجه 97 بار دیگر رد شود، زمان تصویب به موقع آن از دست می رود، گفت: دولت از افزایش حقوق بازنشستگان استقبال می کند.

دولت از افزایش حقوق بازنشستگان استقبال می کند

به گزارش عصرپرس: محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات لایحه بودجه 1397 گفت: هر آنچه که نظر نمایندگان درخصوص جزئیات لایحه بودجه 1397 باشد بعد از تصویب کلیات قابل حل است و اگر کلیات بار دیگر رد شود، زمان را برای تصویب به موقع بودجه سال آینده از دست می دهیم.

وی اظهار داشت: افزایش حقوق متعارف اعضای هیات علمی دانشگاه ها با توجه به سقف تعیین شده موردی است که دولت از آن پشتیبانی می کند و اگر نمایندگان پیشنهادی دارند مطرح کنند.

رئیس سازمان برنامه بودجه در ادامه سخنانشان به همسان و متناسب سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: دولت در لایحه بودجه 97 با توجه به محدودیت سقف هزار میلیارد تومان در این لایحه پیش بینی کرده بود و انتظار داشتیم مجلس نیز همچون امسال آن را افزایش دهد.

وی ادامه داد: البته کمیسیون تلفیق نیز هزار میلیارد تومان همسان سازی حقوق بازنشستگان را افزایش داد و با این حال مطلع شدیم که پیشنهاداتی وجود دارد تا بتوانیم به رقم 3400 میلیارد تومان برسانیم که دولت نیز از آن استقبال می کند.

وی خطاب به حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز گفت: آقای کامران همیشه نگران بازنشستگان صنعت فولاد هستند و طبق ردیف های تعیین شده پیش بینی کردیم که این افراد در آخر هر ماه حقوق های خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با دفاع از برخی اصلاحات انجام شده روی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق مقرر شد تغییراتی در بحث هدفمندی یارانه‌ها و تبصره 14 لایحه بودجه انجام شود و دولت با آن موافق است و در پرداخت یارانه‌ها به خانوارهای نیازمند از ابتدای سال 97 مشکلی وجود ندارد.

نوبخت تاکید کرد: ما می‌توانیم در همین راستا منویات مجلس را مد نظر قرار داده و پرداخت یارانه‌ها به خانواده‌های نیازمند را طبق نظر مجلس انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کاهش انتشار اوراق مشارکت را از دیگر اصلاحات انجام شده برشمرد و گفت: از کمیسیون تلفیق به دلیل اینکه سقف انتشار اوراق مشارکت را به آنچه که دولت در لایحه مد نظر قرار داده بود، بازگرداند، باید تشکر کرد.

پس از دفاع نوبخت از لایحه دولت، کلیات آن برای دومین بار در هفته جاری به رای گذشته شد و نمایندگان با 182 رای موافق، 73 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 262 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با کلیات بودجه 1397 کل کشور موافقت کردند و وارد بررسی جزئیات آن شدند.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: