اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 30 January 2018
در نشست معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح شد:
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه زندان جای مادران نیست، گفت: امیدواریم با همکاری ستاد دیه برای آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد از شهادت حضرت زهرا(س) در دهه فجر تا شب ولادت آن حضرت، ٢٥٠ زن زندانی جرایم غیرعمد آزاد شوند.
تشکیل پویش ارمغان (زندان جای مادران نیست)
خبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس،  معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور  روز سه شنبه در نشست خبری به تشریح فعالیت این معاونت در ایام دهه فجرپرداخت و گفت: در ایام دهه فجر اقداماتی از قبیل: برگزاری ٤٠ نشست تخصصی حقوقی در استان ها، ٤٠ مورد نشست و کارآفرینی، ١٠ مورد گفتمان بین نسلی، ٦٠ مورد صندوق های توسعه روستایی زنان، ٤0 مورد نشست با سمن ها، ٨٠ مورد نشست پیشگیری از وقوع جرم انجام خواهد شد.
ابتکار با تشریح پیشرفت زنان در حوزه های مختلف، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از ابعاد مهم تحولات پس از پیروزی انقلاب در کشور حوزه آموزش است که زنان در کاهش نرخ بی سوادی از مردان پیشی گرفتند و شرایط آموزش زنان نسبت به آنچه قبل از انقلاب بود، تفاوت چشمگیری یافته است.
وی ادامه داد: نرخ باسوادی ٣٥ درصدی زنان در بعد از انقلاب به ٨٥ درصد رسیده است.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از ورودی‌های دانشگاه‌ها دختران هستند، افزود: تعداد مراکز آموزش عالی برای دختران نیز افزایش چشم گیری  داشته است.
معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در عرصه های ورزشی شاهد حضور خانم ها در رقابت های جهانی هستیم و خانم های ما با رعایت همه شئون مدال آوری هم دارند؛ در عرصه هنر ، سینما ، تئاتر و موسیقی پیشرفت قابل ملاحظه ای حتی در سطح بین المللی داشتند. 
پیشرفت های قابل توجه و رشد چشمگیری در شاخص های بهداشت، بهداشت مربوط به باروری، امید به زندگی در حوزه زنان شاهد بودیم.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه در حوزه قوانین و مقررات نیز شاهد تحولاتی بعد از انقلاب بوده‌ایم اظهار کرد: قوانین حمایت از خانواده حاکی از بهبود شرایط حقوقی است. اگرچه مشکلات همچنان وجود دارند اما تحولات نافی وجود مشکلات و شکاف در وضعیت زنان نیست.

ابتکار با تاکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح،سیاست گذاری جامع و همکاری بین بخشی برای مقابله با آسیب های اجتماعی تصریح کرد: بهبود وضعیت زنان از اهداف دولت دوازدهم است و معاونت زنان در این مورد سیاستگذاری می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در باره پرسش مطرح شده در پرتال این معاونت درباره برنامه های دهه فجر با خروجی کارآمد توضیح داد: پاسخ دهندگان به طراحی مدل پایدار از فعالیت زنان،اعطای نمایندگی بازاریابی و اشتغال، برنامه های جمعی و خانوادگی، کتابخوانی و ارتقای سطح آموزش زنان، پرداختن به زنان فعال سیاسی سال ۵۷ و ۹۶ و مقایسه این دو ‌نسل  و مقابله با اعتیاد و توان افزایی زنان اشاره کرده اند.

وی فراهم شدن زمینه گفتگوی بین نسلی و گفتگوی  ملی خانواده را یکی دیگر از پیشنهاد مطرح شده به  معاونت زنان عنوان کرد و گفت: جلسات و نشست‌های مربوط به گفتگوهای بین نسلی تاکنون در شش یا هفت استان برگزار شده و این معاونت بر اساس دیدگاه‌های دانشگاهیان این حوزه را پیگیری می‌کند همچنین چندین نشست در تهران پیرامون گفتگوی بین نسلی با مخاطب قرار دادن نسل اول و دوم انقلاب برگزار شده است.

برگزاری فروشگاه و نمایشگاه ویژه زنان کارآفرین 
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با تاکید بر اینکه این معاونت تلاش کرده است برنامه‌هایی را برای دهه فجر برنامه ریزی کند که تنها تشریفات نباشد بلکه به لحاظ محتوایی حائز اهمیت باشد اظهار کرد: ارائه فراتحلیل‌های پژوهش‌های خانواده نیز در این هفته جز برنامه معاونت زنان است. همچنین نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های زنان کارآفرین درایام دهه فجر برگزار خواهدشد.

ابتکار در ادامه با اشاره به امضای تفاهمنامه باوزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی امروز ادامه داد:  این تفاهمنامه به دنبال ارتقای سلامت زنان، آموزش خودمراقبی وافزایش بهداشت باروری است. همچنین موضوع پیگیری وضعیت سلامت کادر درمانی و دانشجویان پزشکی نیز در این تفاهمنامه مد نظر قرار گرفته است.

ابتکار با تاکید بر نقش مددکاران اورژانس اجتماعی به عنوان استراتژی مقابله با خشونت اضافه کرد: دولت دوازدهم به طور جدی پیگیر برنامه مقابله با خشونت است.

وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت لایحه خشونت علیه زنان پرداخت وگفت: این لایحه آخرین مراحل خود را در قوه قضاییه طی می‌کند .همچنین آموزش های حقوقی و مهارت‌های ارتباطی از دیگر استراتژی‌های کاهش خشونت با همکاری آموزش و پرروش است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور اورژانس اجتماعی را از دیگر ابزار موثر از بروز خشونت‌ها و مرجعی برای جلوگیری از تشدید آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: در سفرهای استانی اخیری بازدیدی از این مراکز به عمل آورده که نشان از ارتقاء مراکز اورژانس اجتماعی  وخانه‌های امن است.

ابتکار یکی دیگر ازبرنامه های معاونت زنان را تجلیل از مددکاران اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی دانست افزود: ازدیگر فعالیتهای پیش بینی شده برای این ایام حضور زنان مدیر و مشاوران زن در مرقد امام خمینی (ره) خواهد بود. همچنین درطول ایام دهه فجربه سه استان گلستان، قم و کرمان سفر خواهم کرد. دراین سفرها بازدیدی از مرکز اورژانس اجتماعی، مرکز زنان کارآفرین و سازمان‌های مردم نهاد و پیگیری جلسات گفتگوی ملی خانواده برگزار خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه زندان جای مادران نیست، گفت: امیدواریم با همکاری ستاد دیه برای آزادی زندانیان زن جرایم غیرعمد از شهادت حضرت زهرا(س) در دهه فجر تا شب ولادت آن حضرت، ٢٥٠ زن زندانی جرایم غیرعمد آزاد شوند. 


نام:
ایمیل:
* نظر: