اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 30 January 2018
با حضور معاون رئیس جمهور؛
تفاهم‌نامه تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه توسعه مدیریت اطلاعات بلایا(اپدیم) در هتل اسپیناس پلاس تهران، به امضای محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و «شمشاد اختر» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد رسید.
تفاهم‌نامه تاسیس مرکز اپدیم امضا شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل، اپدیم یک مرکز وابسته به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه(اسکاپ) است که به پیشنهاد جمهوری سلامی ایران و به طور اخص سازمان برنامه و بودجه کشور با گذشت بیش از یک دهه پیگیری مداوم، رایزنی و مذاکره با طرف‌های مرتبط داخلی و خارجی سرانجام در تهران افتتاح می شود.

این مرکز با هدف خدمت‌رسانی در زمینه اطلاعات بلایا به ویژه زلزله برای کشورهای عضو «اسکاپ» راه‌اندازی شده و تلاش دارد مدیریت دانش، ظریف‌سازی، انتقال دانش فنی و تجارب موفق سایر کشورها در قالب همکاری‌های جنوب - جنوب در راستای افزایش تاب‌آوری در زمینه بلایا و کاهش خطرات آن انجام وظیفه کند.

از ۴۰ بلای طبیعی شناخته شده در دنیا ۳۰مورد آن در کشورمان رخ داده است که از مهم‌ترین و پربسامدترین آنها می‌توان به زلزله اشاره کرد که تلفات و خسارات فراوانی بر جای گذاشته است؛ با توجه به این مسائل، تاسیس مرکز «اپدیم» در راستای پاسخگویی به نیازهای منطقه و کشور بوده است.

در دومین نشست شورای حکام مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایای آسیا و اقیانوسیه که از امروز آغاز به کار کرده است، 

دو نشست سطح عالی منطقه‌ای برای مدیریت اطلاعات کاهش و تاب‌آوری در برابر خطرات بلایا و نشست مشورتی همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با گرد و غبار در منطقه آسیا و اقیانوسیه، در محل هتل اسپیناس پلاس تهران برگزار می شود. 

در این نشست دو روزه، ۴۰ نفر از نمایندگان کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای منطقه آسیا و اقیانوسیه(اسکاپ) و نمایندگان تخصصی دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان نقشه‌برداری کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها به بررسی و تبادل نظر در خصوص بلایای طبیعی منطقه از جمله زلزله، گرد و غبار، سیل و روش‌های مقابله با آنها خواهند پرداخت.

نام:
ایمیل:
* نظر: