اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - 29 January 2018
سخنگوی سپاه گفت: عملیات امدادرسانی سپاه استانی به مردم در مناطق برفگیر با سرعت و جدیت انجام شد.

امداد رسانی سپاه استانها به مناطق برف گیر به سرعت عملیاتی شد

به گزارش عصرپرس به نقل از سپاه نیوز ؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با تشریح آمادگی سپاه در امدادرسانی به مناطق برف گیر کشور اظهار داشت : سپاه بر اساس تجارب گذشته دستورالعمل دائمی خود در زمینه امداد رسانی به مردم در هنگام بلایا و حوادث طبیعی مانند برف را به قرارگاه ها ، یگانها و سپاه های استانی ابلاغ کرده است و هر یک از رده ها به وظایف خود در این رخدادها عمل می‌کنند.

وی افزود : تجربه خوب سپاه در مواجهه با مشکلات ناشی از برف و کولاک سال‌های اخیر از جمله برف گیلان و موارد مشابه به ابلاغ دستور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه به سپاه های استانی برای آمادگی های لازم در موارد مشابه منجر شده است.

سردار شریف با اشاره به ورود سپاه های استانی و یگان های استقراری سپاه و بسیج در مناطق برفگیر اخیر یادآور شد : ظرفیت های سپاه به صورت مقتضی و نیز نیروها و تجهیزات سنگین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در محدوده پروژه های منطقه ای کار امدادرسانی به مردم برف گیر در شهرها و روستاها را به سرعت و با جدیت بکار گرفته می شود و بحمدالله در کنار سایر دستگاه ها و عوامل میدانی کمک شایانی به حل مشکلات و دشواری های ناشی از وضعیت ایجاد شده داشته است.

سخنگوی سپاه دستور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را نیز باعث شتاب بیشتر فرایندهای عملیات امداد دانست و گفت : سپاه علاوه بر عملیات میدانی ، اماکن خود را برای اسکان موقت مردم در اختیار گذاشت به گونه ای که بر اساس گزارش های دریافتی فقط در استان قزوین 7 هزار نفر از مردم در مقر های سپاه ، بسیج و در مساجد اسکان داده شدند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه ادامه داد : تجهیزات و ماشین آلات سپاه های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به صورت سازماندهی شده برای امدادرسانی وارد صحنه شد و دهها مسیر مسدود شده روستایی را بازگشایی و شن ریزی و به مردم گرفتار در مسیر رسیدگی کرده است.

سردار شریف با تاکید بر اینکه در این مواقع در صورت ضرورت یگان ها و سپاه های استانی همجوار نیز وارد صحنه امداد رسانی در عرصه‌های مختلف خواهد شد ، گفت : عملیات امداد برغم روند کاهش بارش‌ها تا اطمینان از شرایط تداوم خواهد یافت و پاسداران و بسیجیان تا بازگشت شرایط به وضع عادی همچنان در صحنه های مورد نیاز حضور خواهند داشت.

سخنگوی سپاه در پایان تاکید کرد : در اینگونه موارد انتظار می‌رود استانداران محترم و ستادهای بحران استانی نیازمندی های خود به ماشین آلات و تجهیزات سنگین را به سرعت به سپاه های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) منعکس کنند تا عملیات امداد رسانی به مردم گرفتار به صورت مطلوب مدیریت شود و تحقق پذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: