اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - 29 January 2018
حجت‌الاسلام علم‌الهدی اعلام کرد:
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از افتتاح بانک وحدت (بانکداری اسلامی) همزمان با ایام‌الله دهه فجر با حضور علما و روحانیون تشیع و اهل سنت در شهر ارومیه خبر داد.

افتتاح بانک اسلامی در دهه فجر

به گزارش عصرپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد علم‌الهدی _دبیر کمیته تقریب مذاهب اسلامی در ستاد دهه فجر انقلاب روز دوشنبه، (۹ بهمن‌ماه) در نشست خبری اعلام برنامه‌های کمیته تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ما در ایام‌الله دهه فجر ویژه‌برنامه‌های زیادی در استان‌های مختلف کشور به ویژه در استان‌هایی که اهل تسنن هستند، داریم، اظهار کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هر ساله در این ایام برنامه‌های ویژه‌ای دارد که بیشتر آن ها در مناطق مرزی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اهل سنت در جشن‌های ما بیشتر حضور پیدا می‌کنند، بر همین اساس ما درصدد هستیم که گردهمایی‌هایی را در ایام جشن‌ها داشته باشیم تا از این طریق وحدت در بین عالمان دینی شیعه و سنی بیشتر شود. از جمله برنامه‌های ما در این ایام در مناطق مرزی غبارروبی مقبره شهدا به خصوص شهدای اهل سنت است. همچنین سرکشی به خانواده‌های شهدا در استان‌های مرزی همچون سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و.... داریم. اعزام مبلغینی که در طول سال برای این ایام آموزش‌هایی دیده‌اند از دیگر برنامه‌های مناسبت است.

علم‌الهدی بیان کرد: ما نه تنها به دنبال تقویت بین شیعه و سنی هستیم بلکه پا را فراتر نهاده و به دنبال وحدت ادیان ابراهیمی هستیم. بر همین اساس روز چهارشنبه با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همایشی تحت عنوان «قدس پایتخت صلح ادیان» داریم، که این برنامه در مقابل حرف‌های نادرست رئیس جمهور آمریکاست، چرا که ما معتقدیم قدس پایتخت تمام ادیان است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها در برخی استان‌ها گفت: از جمله برنامه‌های ما در خراسان رضوی اجرای شش برنامه قرآنی، اجرای محفل انس با قرآن، دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، نشست ائمه جمعه و برگزاری گردهمایی‌های مشترک است.

دبیر کمیته تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های ما در خراسان جنوبی صدور اطلاعیه به منظور حضور حداکثری اقشار اهل سنت در راهپیمایی ۲۲ بهمن است. جشن‌های محوری ، تجلیل از فعالان فرهنگی، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی، برگزاری کارگاه آموزشی بصیرت ویژه طلاب تشیع و اهل سنت و... از جمله برنامه‌های ما در خراسان شمالی است. . در کردستان نیز برگزاری همایش سراسری روحانیون تشیع،‌ تقدیر از فعالان تقریبی، برگزاری همایش سراسری طلاب تشیع و اهل سنت، برگزاری مسابقات قرآنی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، غبارروبی از مزار شهدا و... از جمله برنامه‌های ما در این ایام است

علم‌الهدی در ادامه با بیان اینکه در آذربایجان‌غربی نیز ویژه برنامه‌های زیادی داریم، گفت: همایش بزرگ یاوران انقلاب با حضور علما و روحانیون استان آذربایجان‌غربی، افتتاحیه بانک وحدت (بانکداری اسلامی) با حضور علما و روحانیون تشیع و اهل سنت که این افتتاحیه با همکاری بانک انصار انجام می‌شود؛ چرا که برخی از علمای اهل سنت بانکداری ما را قبول ندارند و معتقدند که این بانکداری اسلامی نیست و با همکاری‌های انجام شده در صدد هستیم که در این ایام شعبه‌ای از بانک انصار در ارومیه افتتاح شود که طبق فتوای علمای اهل سنت باشد؛ یعنی بدون درصد (بهره).

وی ادامه داد:‌ما امیدواریم بتوانیم با تشکیل این بانکداری آن را به کل کشور تعمیم بدهیم. برپایی همایشی با حضور روحانیون، دیدار با خانواده‌های شهدای معظم روحانی، آزین‌بندی، ارسال پیامک در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی، غبارروبی و گلباران گلزار شهدا، تجلیل از روحانیون، اساتید و ائمه جمعه موفق این استان و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های ما در استان آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به برنامه‌های این ایام در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد:‌ در صددیم با توجه به زلزله‌ای که در این استان رخ داده است هدایا و برنامه‌های ویژه‌ای برای این استان داشته باشیم که از جمله آن‌ها حضور علمای شیعه و اهل سنت در بین مردم ، انجام مصاحبه با ائمه جمعه، اعضای شورای روحانیت، برگزاری پیش نشست نقش زن و خانواده در فقه اجتماعی، اعزام سخنران تقریبی برای سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه است.

دبیر کمیته تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های این مجمع در استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان و فارس گفت: در استان سیستان و بلوچستان برگزاری دومین همایش ماندگاری انقلاب اسلامی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برگزاری بیست و نهمین همایش علمی-تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان و... را داریم. در هرمزگان نیز اعزام مبلغ، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تقدیر از فعالان تقریبی، برگزاری همایش نقش زن در سبک زندگی ایرانی-اسلامی و... را داریم. در استان هرمزگان نیز همایش انقلاب اسلامی، گفتمان انقلاب و عزت امت اسلامی، همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت، همایش بانوان با موضوع انقلاب اسلامی، تحکیم بنیان خانواده و منزلت زن مسلمان را داریم و در استان فارس نیز برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقه فرهنگی مانند کتاب‌خوانی، اذان، اعزام مبلغ، دیدار با خانواده‌های شهدا و صدور اطلاعیه به منظور حضور پرشور اقشار اهل سنت این استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های ما در این ایام است.

 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: