اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 27 January 2018
آزادراه قزوین – رشت و جاده قدیم قزوین - رشت و محور‌های قزوین – زنجان به دلیل بارش شدید برف و کولاک بسته شد.

برف و کولاک درمحورهای مواصلاتي و انسداد 5 محور در استان‌های زنجان و قزوین

به گزارش عصرپرس، بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، همدان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، مازندران و البرز (اکثرمحورها)، استان لرستان (محور‌های بروجرد - اراک و نورآباد – نهاوند)، استان گلستان (محور توسکستان) گزارش شده است.

بارش باران هم در استان گلستان (اکثرمحورها)، استان قم (محورقم-گرمسار) و استان خوزستان (محورسوسنگرد - خرمشهر) ادامه دارد.

تردد بازنجیر چرخ در استان البرز (اکثرمحورها) و استان اردبیل (محورسرچم) امکان پذیر است و پدیده گرد و غبار همراه با کاهش دید در استان خوزستان (اکثرمحورها) گزارش شده است.

ترافیک نیمه سنگین در باند شمالی آزادراه تهران-کرج (محدوده پل کلاک تا پل فردیس)، باند شمالی آزادراه کرج - قزوین (محدوده پل فردیس تا پل استاندارد)، باندجنوبی آزادراه کرج - قزوین (محدوده پل استاندارد تا پل فردیس)، باند جنوبی آزادراه تهران-کرج (محدوده پل فردیس تا پل کلاک) حاکم است.

بارش سنگین برف و برودت شدید هوا موجب تعطیلی مدارس اکثر مناطق در استان اردبیل شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد به علت بارش برف و برودت هوا سری قبل از ظهر در اردبیل، خلخال، سرعین، کوثر، مشگین شهر، نمین، نیر، ارشق، انگوت، خورش رستم، شاهرود، لاهرود و هیر کلیه مقاطع تعطیل است.

مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل اعلام کرد: تردد در محور‌های استان فقط با زنجیر چرخ ممکن است و در محور اردبیل سرچم نیز تردد اتوبوس تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌باشد؛ و محور خلخال پونل در حوزه استان گیلان تا اطلاع ثانوی مسدود است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم برای امشب و فردا دمای هوای منفی ۲۰ درجه پیش بینی کرد.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی هم اعلام کرد: به علت کولاک شدید تردد اتوبوس در آزاد راه تبریز-تهران ممنوع است.

سرهنگ جواد ناموران افزود:بارش برف در محور تبریز- تهران موجب لغزندگی این محور شده و عبور و مرور در آن به سختی و کند است از این رو برای جلوگیری از وقوع رخداد‌های جاده ای، تا اطلاع بعدی از تردد اتوبوس در این محور جلوگیری می‌شود.

وی افزود:به همه پایانه‌های مسافری در مبادی تبریز، ارومیه و دیگر مبادی اعلام شده است که اتوبوس‌های مقصد تهران را روانه جاده نکنند.

رئیس پلیس راه استان آذربایجان شرقی از همه رانندگان وسائط نقلیه خواست از سفر‌های غیرضروري در چنین شرایطی پرهیز کرده و در صورت ضرورت، حین رانندگی احتیاط کنند.

با توجه به بارش برف و برودت هوا فردا مدارس شهرستان طالقان و بخش آسارا در هر دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

شدت بارش برف در استان سمنان، تردد در جاده‌های منتهی به استان‌های مازندران و گلستان فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

سرهنگ حسن خسروجردی رئیس پلیس استان سمنان گفت: تردد در جاده‌های سمنان - فیروزکوه، شهمیرزاد - فولاد محله و شاهرود - توسکستان - گرکان فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

کولاک برف محور شاهرود – آزادشهر را فرا گرفته است و در جاده‌های شهمیرزاد، فولاد محله، چشمه علی دامغان، افتر و گردنه آهوان برف می‌بارد.

پلیس راه و هلال احمر درباره احتمال گرفتار شدن خودرو‌ها در جاده‌های برفی بخصوص مسیر شاهرود - آزادشهر هشدار دادند و از مردم خواستند از مسافرت‌های غیرضروری در مسیر‌های برف گیر بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز هم گفت: با توجه به بارش برف و برودت هوا فردا مدارس شهرستان طالقان و بخش آسارا در هر دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

مدارس شهرستان دیلمان سیاهکل و منطقه عمارلوی رودبار دراستان گیلان به علت بارش برف و مشکل رفت و آمد امروز تعطیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: