اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 27 January 2018
خواننده موسیقی ایرانی می‌گوید جایزه باربد باعث می‌شود موزیسین‌ها با انگیزه بیشتری بکوشند اثری درخور و شایسته دریافت این جایزه خلق کنند.

روایت پوریا اخواص از آلبوم

به گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس: پوریا اخواص خواننده موسیقی ایرانی که به‌تازگی برای دومین بار کاندید جایزه باربد شده است، گفت: سال گذشته در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برای آلبوم "سایه‌های مست" کاندیدای دریافت جایزه باربد و امسال هم کاندید بهترین خوانندگی برای آلبوم "این هم حکایتی ست" بودم که این جایزه تنها در بخش آهنگسازی برنده شد و جایزه بهترین خواننده نیز به علیرضا قربانی رسید که بسیار جای خوشحالی دارد و بنده نیز به او تبریک گفتم.

اخواص ادامه داد: آلبوم "این هم حکایتی ست" ساختار و نوع تنظیم‌ها به‌گونه‌ای است که قطعات فرم عاشقانه و آرامی دارند. این کار ارکسترال است که گاهی سازبندی آن با کوئینتت و گاهی به کوارتت با استفاده از سازهای فلوت، کلارینت، پیانو و هارپ تغییر می‌کند و در اجرا و ضبط این آلبوم پدرام فریوسفی (ویولن)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، بهنام ابوالقاسم (پیانو)، سایوری شفیعی (کلارینت)، شقایق صادقیان (فلوت) و عرفان خالدی (تنظیم کننده) همکاری کرده‌اند. اشعار این آلبوم از سروده‌های هوشنگ ابتهاج در مجموعه "سیاه مشق و تاسیان" برگرفته شده و وحدت موضوعی میان تمام قطعات و اشعار وجود دارد.

وی افزود: جایزه باربد باعث می‌شود که موزیسین‌ها با انگیزه بیشتری بکوشند اثری درخور و شایسته دریافت این جایزه خلق کنند. به نظرم این جایزه به‌مرور جایگاه‌ خودش را در میان موزیسین‌ها پیدا می‌کند. شاید جایزه باربد برای بعضی‌ها اهمیت نداشته باشد ولی برای شخص من بسیار ارزشمند بود، چرا که معتقدم یک اثر باید آن‌قدر ارزشمند باشد و با تأمل ساخته شود تا بتواند برای یک جایزه کاندید شود، درنتیجه وقتی اثری نامزد دریافت جایزه می‌گردد نشانه خوبی است، گرچه معتقدم که به خاطر جایزه نباید فعالیت کرد و خودم نیز تا امروز جایزه‌ای دریافت نکردم اما در کل اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: چند آلبوم در چند وقت اخیر ضبط‌شده که برای انتشارشان در سال جاری مجالی نیست و احتمالاً اوایل سال آینده منتشر خواهند شد اما شاید یکی از این آثار که قبلاً نیز درباره جزئیات آن اطلاع‌رسانی شده اسفندماه امسال منتشر شود.

این خواننده در پایان نیز گفت: کنسرت "یاربانگ" با یاد محمدرضا لطفی در جشنواره امسال روی صحنه بردیم و اجرایی نیز در تاریخ 21 دی‌ماه در قزوین داشتیم که لغو و به اسفندماه امسال موکول شده است.

 

منبع: هنرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر: