اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 27 January 2018
سرقینی اعلام کرد:
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: صنایع مختلف در سراسر کشور ۳۶ درصد برق تولیدی را مصرف می‌کنند.
سهم ۳۶ درصدی بخش صنعت در مصرف برق کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در نشست هماهنگی برگزاری کنفرانس ملی دستاوردهای نوین مهندسی برق، گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد برق مصرفی در بخش صنعت مربوط به معادن و صنایع معدنی مانند مس، آلومینیوم، فولاد و سیمان است.

وی با اشاره به اینکه افزایش بهره وری انرژی در بخش معدن ضروری است، ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای این رویداد ملی و علمی باید کمک به صنایع معدنی و کاهش مصرف انرژی به ویژه برق باشد.

سرقینی به نحوه برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم در اردیبهشت ماه سال 97 و با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت استان و دانشگاه تبریز که یکی از مراکز پرورش متخصصان و کارشناسان زبده کشور است برگزار می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص محورهای همایش نیز بیان کرد: مدیریت مصرف، بهره وری، ایمنی، اکتشافات، کنترل و مخابرات از جمله محورهای این کنفرانس است.

گفتنی است که اولین جلسه هماهنگی برگزاری کنفرانس ملی دستاوردهای نوین مهندسی برق در معادن و صنایع معدنی با حضور معاون وزیر صنعت معدن تجارت، معاون پژوهشی دانشگاه تبریز، رییس دانشکده برق و الکترونیک دانشگاه تبریز و تنی چند از بهره برداران معدن و صنایع معدنی در محل دانشکده برق تبریز دانشگاه تبریز برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: