اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 24 January 2018
مونسان
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گفت: صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی از مجموعه‌های مهمی در کشور است که به امر احیا و مرمت میراث‌فرهنگی ایران کمک می‌کند و لازم است تا مأموریت‌های محوله آن با توجه به ماهیتی ذاتی که دارد، گسترش یابد.

مأموریت‌های صندوق احیای بناهای تاریخی گسترش یابد

به گزارش عصرپرس به نقل از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، در بازدید از غرفه صندوق احیاء در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اظهار کرد: ظرفیت بسیار خوبی که در اساسنامه صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی پیش‌بینی شده و تشکیلاتی که این بخش ذیل خود دارد، تماما حاکی از این است که باید اقداماتی بیشتر از آنچه تا کنون انجام شده را در ماموریت‌های محموله و آتی خودش قرار دهد.

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ساختار هیئت‌مدیره و هیئت‌امنایی صندوق احیا حاکی از نگاه آینده‌نگرانه به فعالیت‌های این مجموعه حمایتگر در حوزه تاریخی و فرهنگی کشور عزیزمان است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد که ماموریت "صندوق" بودن این مرکز، تاکنون تا حدی مغفول مانده و اکثریت اقدامات صورت‌گرفته تابه‌حال، بیشتر دارای رنگ و بوی یک "شرکت دولتی" بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: باید این مطلب را در نظر داشته باشیم که مقدم بر هر مسئله‌ای، مجموعه صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی یک "صندوق" محسوب می‌شود و از این رو، به نظر می‌آید که لازم است اقدامات جدیدی در دستور کار این بخش به منظور عملیاتی شدن قرار گیرد.

مونسان افزود: تمام مجموعه‌های حمایتی و فعال در حوزه تاریخی و به ویژه میراث‌فرهنگی ایران مانند صندوق احیا و... باید کمک کنند تا فرایند گردشگری، صنایع و مجموعه‌های وابسته به آن در کشور رونق بیشتری پیدا کند.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه تاکید کرد: بسیار حائز اهمیت است که بدانیم و در برنامه‌ریزی‌هایمان لحاظ کنیم که داشته‌های فرهنگی و تاریخی ما، دارای این قابلیت باشد که برای کشور درآمد و برای جوانان ایران اشتغال ایجاد کند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری توضیح داد: «داشته‌های فرهنگی و تاریخی ما در عین حال باید موجب معرفی فرهنگ ما نیز شوند؛ اگر ما نتوانیم بناهای تاریخی و ابنیه فرهنگی را در معرض دید علاقه‌مندان، مخطبان این حوزه و همچنین گردشگران داخلی و خارجی قرار دهیم؛ گویی که اساسا این داشته‌ها را اصلا نداریم یا از وجودشان بی‌اطلاعیم

وی افزود: بنابراین، داشته‌های ما که نشان و گواهی محکم از تاریخ کهن و تمدن غنی کشورمان است، حاکی از آداب و رسوم جامعه ما و در این حال بیانگر فرهنگ دارای اندوخته فراوان ایران است که ایجاب می‌کند هر چه بهتر آن را معرفی کنیم و دقت کنیم که معرفی این سابقه درخشان فرهنگی، از مسیر گردشگری است.

مونسان در پایان اظهار کرد: ما باید دارای این توانایی باشیم که بتوانیم بخش گردشگری را با ابزارها و توانایی‌هایی که داریم، توسعه دهیم؛ لذا از لوازم اصلی موفقیت در توسعه گردشگری کشور، ایجاد زمینه‌ها و زیرساخت‌های مناسب برای هر چه بیشتر معرفی کردن فضاهای تاریخی و فرهنگی ایران خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: