اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 24 January 2018
مصوبات جلسه امروز هيئت دولت؛
هيئت وزيران با سرمايه گذاري در طرح توليد کاغذ از کربنات کلسيم در سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در شهرستان خرامه استان فارس موافقت کرد.

اعطای مجوز سرمايه گذاري در طرح توليد کاغذ

به گزارش عصرپرس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، اين تصميم با هدف توسعه سرمايه گذاري در مناطق کمتر توسعه يافته و ايجاد اشتغال اتخاذ شد.

اين طرح که با ظرفيت توليد ساليانه 20 هزار تُن کاغذ از کربنات کلسيم اجرا خواهد شد، داراي آثار زيست محيطي مثبت است و موجب جلوگيري از قطع بي رويه درختان مي شود.

همچنين تأمين همه مواد اوليه مورد نياز اين طرح از نقاط مختلف داخل کشور امکان پذير است.

تصويب آيين نامه نحوه تعيين قيمت فروش و اجاره و شرايط واگذاري ساختمان ها و اراضي مازاد آموزش و پرورش

دولت در راستاي ايجاد فرصتي مناسب براي بهره‌مندي از توان بخش خصوصي در امر آموزش و پرورش، کم شدن هزينه‌ها و ايجاد درآمد مالي براي وزارت آموزش و پرورش، آيين‌نامه نحوه تعيين قيمت فروش و اجاره و شرايط واگذاري ساختمان‌ها و اراضي مربوط به قانون تأسيس و اداره مدارس و مراکز آموزشي و پرورشي غيردولتي را تصويب کرد.

به موجب آيين‌نامه ياد شده، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده مي‌شود زمين و ساختمان هاي مازاد بر نياز خود را مطابق قوانين و مقررات و مفاد اين آيين‌نامه براي راه‌اندازي مدارس غيردولتي به صورت اجاره يا فروش به مؤسسان مدارس مذکور واگذار کند.

 اصلاح آيين نامه تشويق صادرکنندگان نمونه

هيأت وزيران با هدف ايجاد بستر مناسب به منظور تشويق صادرکنندگان نمونه و خنثي کردن آثار منفي تحريم‌ها ناشي از عدم انتقال ارز به کشور، با اصلاح آيين‌نامه تشويق صادرکنندگان نمونه موافقت کرد.

 

تصويب اساسنامه سازمان فوريت هاي پيش بيمارستاني اورژانس کشور

دولت به منظور ساماندهي و يکپارچه سازي فرماندهي شبکه اورژانس پيش بيمارستاني (115)، اساسنامه سازمان فوريت هاي پيش بيمارستاني اورژانس کشور را تصويب کرد.

 انتقال بدهي شرکت مادرتخصصي ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور به حساب بدهي دولت

با تصويب هيأت وزيران، بدهي شرکت مادر تخصصي ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور به بانک‌هاي تجارت و سپه ناشي از تکاليف قانوني بابت اصل و سود تسهيلات دريافتي، به بدهي دولت منتقل شد و سرمايه دولت در شرکت مذکور معادل مبلغ بدهي انتقال يافته، افزايش يافت.

 اصلاح اساسنامه شرکت عمران و بهسازي شهري ايران

هيأت وزيران با هدف تسهيل اقدامات، برنامه ها و سياست‌هاي مربوط به حوزه بهسازي و نوسازي بافت هاي ناکارآمد شهري، با اصلاح اساسنامه شرکت عمران و بهسازي شهري ايران موافقت کرد.

واردکنندگان محموله هاي چوب خام ملزم به اخذ مجوز از مراجع قانوني شدند

دولت به منظور جلوگيري از ورود آفات و بيماري‌هاي نباتي از طريق واردات چوب، به عنوان يکي از تهديدات عمده گونه‌هاي گياهي و درختي جنگل هاي کشور، واردات محموله هاي چوب خام شامل گرده بينه، کاتين و چوب هاي گرد با قطر حداقل 8 سانتيمتر با پوست و چيپس چوب را به دريافت مجوز از مراجع قانوني ذي ربط منوط کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: