اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 24 January 2018
کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی در ۱۰ ماه امسال موفق به حفر و تکمیل ۱۳۴ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور شدند.
تکمیل ۱۳۴ حلقه چاه های نفت و گاز در ۱۰ ماه امسالبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا خوش‌آیند معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در عملیات حفاری در این باره گفت: از این تعداد چاه، ۶۰ حلقه توسعه‌ای توصیفی، دو حلقه اکتشافی و ۷۲ حلقه تعمیری تکمیلی است.

وی افزود: از ۹۸ حلقه چاه  حفر شده در گستره فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ۲۶ حلقه در پروژه‌های شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، هشت حلقه در حوزه شرکت نفت فلات قاره ایران و دو حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بوده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در عملیات حفاری متراژ حفاری در مدت پیش گفته را ۲۱۶ هزار و ۱۷۸ متر عنوان و اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان دی‌ماه امسال، حفاری ۱۹ حلقه چاه، ۵۴۷ روز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده از سوی کارفرما به پایان رسید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به این‌که این شرکت هم اکنون ۷۳ دستگاه حفاری ملکی دارد، گفت: دستگاه حفاری سنگین خشکی ۵۶ فتح از روز گذشته در یکی از موقعیت‌های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مدار عملیات قرار گرفت.

وی افزود: همچنین دستگاه حفاری ۵۷ فتح نیز برای شروع عملیات آماده‌سازی در روز‌های آینده به موقعیت پیش‌بینی شده انتقال می‌یابد.

خوش‌آیند در زمینه فعالیت دستگاه‌های حفاری ۹۳ و ۹۴ فتح که برای حفر چاه‌های امدادی در موقعیت چاه ۱۴۷ رگ سفید استقرار یافتند و مهار فوران و کنترل این چاه به وسیله دکل ۹۳ محقق شد، اظهار کرد: این دستگاه‌ها براساس برنامه‌ریزی انجام شده در تداوم کار خود، در حال حفاری و تکمیل دو حلقه چاه توسعه‌ای در منطقه هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: