اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 24 January 2018
مدیرعامل خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: 70 درصد کودکان کاری که تکدی گری می کنند تابعیت ایرانی ندارند.
70 درصد کودکان کار متکدی تابعیت ایرانی ندارندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صداو سیما، رضا قدیمی مدیرعامل خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در 16 مرکز پرتو که زیر نظارت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران است، 3 هزار کودک کار آموزش می بینند. در این مراکز خدمات آموزشی، بهداشتی و مهارت آموزی به کودکان و سرپرست آنان ارائه می شود چون برخی از این کودکان در خانواده های بدسرپرست زندگی می کنند.

وی ادامه داد: در این مراکز خدمات ورزشی نیز از جمله آموزش رایگان دفاع شخصی و ورزش جودو هم ارائه می شود چرا که این کودکان در معرض خشونت های مختلف و آسیب های زیادی در سطح جامعه هستند لذا از اساتید ورزش های رزمی به این مرکز آمدند و تست ورزش از بچه ها گرفته می شود و تا 20 روز دیگر 700 کودک دختر وپسر در سنین مختلف این ورزش را شروع می کنند.

مدیر سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: برای آموزش کودکان نیازمند کمک خیرین هستیم تا اگر دوست داشتند کمکی به کودکان کار و خیابان از طریق 4379 به ما اعلام کنند و ما تمامی هدایای خیرین را برای کودکان دریافت می کنیم اما از گرفتن وجه نقد معذوریم.

قدیمی ادامه داد: به امید روزی که تعداد کودکان بدسرپرست و بی سرپرست که مجبورند برای تامین معاش خود ساعتی را کار کنند کاهش پیدا کند و روز به روز شاهد توانمندی آنها و خانواده شان باشیم و کمک سازمان هایی همچون وزارت بهداشت، بهزیستی و کمیته امداد موضوع توانمند سازی خانواده کار در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به کودکانی که در عنوان متکدی گری در سر چهارراه ها گدایی می کنند، گفت: طبق تحقیقاتی که صورت گرفته 70 درصد این کودکان که کار تکدی گری انجام می دهند تابعیت ایرانی ندارند و خارجی هستند اما کودکانی که در مراکز پرتو هستند تقریبا 50 درصد آنها ایرانی و 50 درصد آنها یکی از والدینشان تابعیت ایرانی دارند در واقع پدرشان از افاغنه هستند و بعد از ازدواج پدر به افغانستان مهاجرت کرده است و مادر و فرزند در ایران مانده اند.

قدیمی ادامه داد: برخی دیگر از کودکانی که در مراکز پرتو هستند والدین آنها یا در زندان به سر می برند یا معتاد هستند و همین موضوع باعث شده است فرزندشان به کار در خیابان مشغول شوند.

وی با اشاره به بودجه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بودجه سازمان محدود است و تلاش می کنیم با مشارکت های اجتماعی و بنگاه های اقتصادی کارها را توسعه دهیم و در شرایط کنونی منابع مالی محدودی داریم.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: یک ریال پول نقد از هیچ کسی قبول نمی کنیم ولی از خیرین و نیکوکاران می خواهیم به طور مستقیم خودشان به کودکان کار کمک کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: