اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 24 January 2018
جانشین فرمانده ناجا خبرداد
جانشین فرمانده ناجا با رونمایی سامانه اموال مکشوفه گفت: راه اندازی این سامانه در راستای استرداد سریع اموال به مال باختگان است.
راه اندازی سامانه اموال مکشوفه سرقتیبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا  در همایش روسای ادارات مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و رونمایی از سامانه اموال مکشوفه سرقتی با اشاره به ارتباط کشف جرائم و وقوع آن گفت: هر جا کشف جرائم بالا می‌رود وقوع آن هم کاهش می یابد و هرچه کشف این جرائم سریع‌تر و به هنگام‌تر باشد وقوع این جرائم نیز کاهش می‌یابد و قرارگاه مبارزه با سرقت نیز با همین هدف راه‌اندازی شده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در حال حاضر از 33 استان تعریف شده در نیروی انتظامی 12 استان با افزایش وقوع سرقت روبرو هستند و در 21 استان نیز شاهد کاهش وقوع هستیم.

وی درباره مزایای سامانه شناسایی اموال مکشوفه گفت: کشف جرائم و سرقت‌ها یکی از وظایف پلیس آگاهی است و مهم‌تر از آن رسیدن مالباختگان به اموال ‌شان است که تاثیر بالایی در ارتقای احساس امنیت دارد. 

سردار مومنی تاکید کرد: در حال حاضر به صورت میانگین بیش از 70 درصد جرائم در کشور با تلاش پلیس کشف می‌شود و درصد بالایی از پرونده‌های سرقت نیز به نتیجه می‌رسد ولی متاسفانه مردم ارتقای امنیت را احساس نمی‌کنند چون بسیاری از سرقت‌های کشف شده و اموال مالباختگان به دست آنها نمی‌رسد.
 
جانشین فرمانده ناجا، راه‌اندازی این سامانه را نخستین گام دانست و افزود: در این سامانه انواع کالاهای مکشوفه بارگذاری می‌شود و در صورت پیدا شدن صاحب آن مالباختگان باید با مستندات خود به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

سردار مومنی از مردم خواست حتما شماره سریال اموال و مدارک و اسناد کالاهای باارزش خود را نگهداری کنند تا در صورت اتفاق ناگواری از جمله سرقت، شناسایی اموال‌به راحتی انجام شود. 

سردار مومنی گفت: پلیس باید در این امر پیش‌دستی کند و به جایگاهی برسیم که خودمان سریعا پس از کشف اموال، مالباختگان را شناسایی و آنها را از کشف اموال‌شان مطلع کنیم که این امر مستلزم دوسویه شدن ارتباط در این سامانه است تا مردم بتوانند شماره سریال اموال خود را در آن ثبت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: