اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 23 January 2018
تا قبل از تابستان 97
مدیر عامل توانیر گفت: تا قبل از تابستان 97 حدود هزار و تا هزارو 500 مگاوات به ظرفيت جديد نيروگاهي افزوده شود همچنين ظرفيت توليد پراکنده برق نيز در پيک تابستان آينده 400 مگاوات بيشتر از امسال به مدار آيد.

افزایش ظرفیت هزارو 500 مگاواتی نيروگاها

به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس، آرش کردي با اشاره به اينکه امسال نيروگاه هاي حرارتي کشور 98 درصد آمادگي داشتند افزود: تلاش مي کنيم اين رقم در سال آينده به بيش از 99 درصد برسد و همه نيروگاه ها در زمان پيک در مدار باشند.

وي گفت: يکي از چالش هاي ما براي پيک تابستان آينده، برطرف کردن گلوگاه هاي شبکه برق در چهار استان سيستان و بلوچستان، مازندران، تهران و خوزستان است که به طورجدي پيگيري مي کنيم تا اگر مشکل توليد برق حل شد از نظر انتقال و فوق توزيع دچار مشکل نشويم.

کردي افزود: صنعت برق نشان داده ظرفيت و تجربه خوبي در سالهاي اخير کسب کرده است مانند ميثاق نامه اي که امروز شرکت توزيع برق بر اساس آن 10 درصد مصرف را در پيک تابستان کمتر خواهد کرد و اين موضوع در سراسر کشور نيز گسترش مي يابد.

وي گفت: طرح ها و مشوق هاي متنوع تري براي پيک تابستان سال آينده خواهيم داشت و برخي از طرح هايي که از قبل زيرساخت آن براي اجرا آماده نبود امسال اجرا مي شود و به طور کلي تمرکز اصلي ما براي مديريت مصرف و تقاضا است.

کردي با اشاره به کمبود بارش از ابتداي سال آبي تاکنون افزود: هنوز در ميانه سال آبي هستيم و اميدواريم کمبود بارش ها جبران شود و سدها به نوعي آبگيري شود که بتوانيم مانند امسال حدود 9 هزار و 500 تا 600 مگاوات برق توليد کنند اما سناريو ديگر در صورتي که کمبود بارشها ادامه يابد اين است که به حداقل ها بسنده کنيم و مسائل زيست محيطي و کشاورزي را در نظر بگيريم تا بتوانيم آب بيشتري ذخيره کنيم.

وي گفت: اگر کمبود بارش ها تداوم يابد در آن صورت مديريت مصرف به دو شيوه يکي اجباري که همان اعمال خاموشي است خواهد بود که اين موضوع براي ما نامطلوب است و روش ديگر مديريت مصرف هوشمند و داوطلبانه است مانند موکول کردن تعميرات کارخانجات و صنايع به فصل تابستان و يا موکول کردن مصارف غير ضروري به ساعات غير پيک.

کردي ابراز اميدواري کرد: تا قبل از تابستان 97 حدود هزار و تا هزارو 500 مگاوات به ظرفيت جديد نيروگاهي افزوده شود همچنين ظرفيت توليد پراکنده برق نيز در پيک تابستان آينده 400 مگاوات بيشتر از امسال به مدار آيد.

وي گفت: اگر 5 درصد افزايش مصرف برق براي سال آينده در نظر بگيريم پيک مصرف برق سال آينده 57 تا 58 هزار مگاوات خواهد بود که اين رقم با ظرفيت عملي نيروگاه ها سربه سر است مگر آنکه کمبود بارش ما را با چالش مواجه کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: