اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 23 January 2018
رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران اعلام کرد :
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه تکنولوژی زنجیره بلوکی حوزه های گسترده ای از زندگی روزمره بشری و شیوه رایج در کسب و کارهای مختلف را به صورت بنیادین تغییر خواهد داد ، تصریح کرد: زنجیره بلوکی طی ۳ تا ۵ سال آینده بر گستره ای از صنایع و در عرصه های مختلف مالی ،‌ اقتصادی و تجاری ،‌تاثیر قابل توجهی بر جای خواهد گذاشت.
آمادگی ایدرو برای همکاری با شرکت های دانش بنیانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از ایدرو نیوز منصور معظمی افزود: با توجه به کارکرهای جدید زنجیره زنجیره بلوکی و استقبال بزرگترین بنگاه های حوزه تکنولوژی اطلاعات از این تکنولوژی ، انتظار می رود بین ۲۰ تا ۳۰ حوزه کاربردی تکنولوژی زنجیره بلوکی در طی سال ۲۰۱۸ تست شده و ۱۰ تا ۲۰ حوزه تجاری موفق از بین آنها تا اواخر سال ۲۰۲۰ گسترش پیدا کند.

رئیس هیات عامل ایدرو افزود: کسب و کارهای به بلوغ رسیده با استفاده از این تکنولوژی ها در حال حاضر وارد بازار شده و بیش از صد راه حل مبتنی بر زنجیره بلوکی شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از سازمان ها و شرکت ها در این حوزه مطالعاتی را انجام دادند که از ان جمله می توان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌شورای عالی فضای مجازی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نام برد.

معظمی با اشاره به ماهیت و پیچیدگی ابعاد تکنولوژیک و شناخت جهت گیری های جهانی توسعه تکنولوژی تصریح کرد: بهره گیری مناسب از این تکنولوژی ها در سیاست گذاری ها، طراحی و تدوین برنامه های توسعه ای و شکل دهی مشارکت های بین المللی ضرورت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به ماهیت و ابعاد تکنولوژیک، ایدرو ‌آمادگی دارد تا به عنوان سرمایه گذاری در توسعه راه حل های کاربردی با مشارکت شرکت های دانش بنیان و نوپا ( استارتاپ ها ) و استفاده از تجارب بین المللی ، ایفای نقش کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: