اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 23 January 2018
محب‌خدایی
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، شعار «ایران، فراتر از انتظار» را در دستور کار خود قرار داد.

برپایی نمایشگاه گردشگری با شعار «ایران، فراتر از انتظار«

به گزارش عصرپرس؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: این نمایشگاه به عنوان مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور که در تقویم سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده است، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری داخلی، شعار «ایران، فراتر از انتظار» را در دستور کار خود قرار داد.

محمد محب‌خدایی افزود: یکی از بخش‌هایی که در صنعت گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد، نمایشگاه‌های گردشگری است، این نمایشگاه‌ها می‌توانند ابزار قدرتمندی برای جذب گردشگران در فصل کم‌رونق گردشگری باشند.

وی ادامه داد: نمایشگاه قابلیت ایجاد توازن جغرافیایی و فصلی گردشگران را داراست، این رویداد برای یک منطقه یا جامعه محلی این فرصت را فراهم می‌سازد تا تمایز خود را اثبات کند، خودش را معرفی کند، غرور محلی را افزایش دهد و رفاه اجتماعی و اقتصادی منطقه را ارتقاء بخشد.

محب‌خدایی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود کشور و از جمله ایجاد هم‌افزایی در مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی و از جمله استانداران، فرمانداران، شهرداران، و فعالان کسب و کار‌های زنجیره خدمات گردشگری، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال ۹۶ برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را به‌عنوان مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور که در تقویم سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده است، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری داخلی و شعار «ایران، فراتر از انتظار» در دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: برگزاری این دوره از نمایشگاه با هدف توجه به ویژگی‌های خاص و انعکاس ظرفیت‌های منحصربه‌فرد هر استان و منطقه، حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری و بسترسازی برای معرفی مناسب اقدامات و دستاورد‌های این بخش، بهره‌گیری از حمایت و مشارکت‌های مادی و معنوی سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها و ایجاد فضای رقابتی میان فعالان و دست‌اندرکاران گردشگری با هدف بهبود و تقویت عرضه خدمات گردشگری و رونق عرضه و تقاضا دراین صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

محب‌خدایی افزود: این نمایشگاه در وسعت بیش از ۴۱ هزار مترمربع سالن سرپوشیده و ۳ هزار مترمربع فضای باز برپا شده است که به لحاظ مساحت نسبت به پارسال از رشد ۱۶ درصدی برخوردار است.

معاون گردشگری ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه در بخش داخلی ۴۳۰ شرکت داخلی و در بخش بین‌المللی ۷۰ شرکت خارجی مشارکت دارند و بررسی میزان مشارکت در نمایشگاه در این دوره حاکی از روند رو به رشد آن در مقایسه با پارسال رشدی بالغ بر ۸ درصد دارد.

وی گفت: سه بخش گردشگری غذا، گردشگری گل و گردشگری کودک برای نخستین بار است که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می‌شود، همچنین امسال شاهد استقرار صحنه مستقل برای اجرای موسیقی سنتی و مراسم آیینی گروه‌های برتر کشور خواهیم بود.

محب‌خدایی افزود: همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف مانند کارگاه آموزشی گردشگری حلال، گردشگری ماجراجویانه، گردشگری خوراک ایرانی، عصرانه‌های گردشگری استان کرمان و استان فارس و کارگاه‌های آموزشی جامعه هتلداران و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و مهارت‌های ارتباطی در صنعت گردشگری به‌عنوان جاذبه‌های جانبی نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: