اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 23 January 2018
با تولید محصولات کارخانه توربافان و بهره برداری از برج آنتی فولینگ؛
روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه صیادی ایران با اعلام این خبر گفت: با فعالیت خط آنتی فولینگ ( آغشته کردن تورهای مخصوص قفس های پرورش ماهی به ماده ضد جلبک) در کارخانه توربافان سرآغاز خدمات بهینه و تخصصی به صیادان و آبزی پروران کشور است.
کشور از واردات تور پرورش ماهی در قفس بی نیاز شدبه گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس، علیرضا کیهان پور مدیر روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه صیادی ایران در حاشیه بازدید مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران و هیات همراه از کارخانه توربافان، گفت: این خط، تحت لیسانس یک شرکت معتبر اروپایی و برای نخستین بار و در راستای تحقق بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور راه اندازی شده است.

یعقوب دوجی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران در ادامه گفت: کارخانه توربافان تنها کارخانه ای است که برای اولین بار در کشور راه اندازی شده و از ویژگی های آن تولید تورهای بدون گره است که مهمترین کارآیی آن بدلیل عدم وجود گره در بافته تور از تولید جلبک و قارچ جلوگیری می شود و آسیبی به آبزیان  وارد نمی کند.

دوجی در ادامه گفت: در آینده باید روشهای سنتی صید را حذف نموده و به سمت روشهای نوین پرورش و صید پیش برویم، در حال حاضر وضعیت کنونی بهترین روش ترویج پرورش ماهی در قفس است.

در ادامه دکتر یوسف محمدی مدیرعامل شرکت توربافان گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی داخل کشور و وجود سواحل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، پرورش ماهی در قفس از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

وی افزود: تور یکی از بخش‌های اصلی قفس پرورش ماهی در دریا است که نقش مؤثری در حفاظت از سرمایه گذاری انجام شده و بهره وری پرورش ماهی، در این روش دارد. به طوری که با بروز کوچک‌ترین مشکلی در تورهای بدون گره مصرفی، کل سرمایه، امکانات و زمان مصرف شده برای پرورش آبزیان محصور در قفس، از بین خواهد رفت و این شرکت با استفاده از فناوری های روز دنیا و به کار گیری کارشناسان بومی توانسته حرفی برای گفتن در کشور داشته باشد و توانایی صادرات محصولات این کارخانه به تمام نقاط دنیا را دارد.




خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: