اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 23 January 2018
با شعار «ایران، فراتر از انتظار»
یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گشایش یافت.

گشایش یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

به گزارش عصرپرس، یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالان صنعت گردشگری گشایش یافت.

۷۰ شرکت خارجی و ۴۳۰ شرکت داخلی در ۱۴ سالن توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه ارائه کرده اند و فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

شرکت‌هایی از ۲۱ کشور ایتالیا، آلمان، برزیل، انگلیس، سوییس، چین، ترکیه، روسیه، کامبوج، کره جنوبی، مالزی، ارمنستان، صربستان، قبرس، امارات متحده عربی، ویتنام، بلاروس، تایلند، نپال، صربستان و اندونزی در این نمایشگاه حضور دارند.

حضور ۴۸ شرکت گردشگری الکترونیک در این نمایشگاه از دیگر موارد تمایز این نمایشگاه با سایر دوره هاست؛ طبیعت گردی و بوم گردی، گردشگری سلامت، معرفی اقوام و آیین‌ها از دیگر بخش‌های نمایشگاه است. ­

در نمایشگاه گردشگری امسال به صورت تخصصی به حوزه کودک و خانواده پرداخته شده است و با توجه به اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی انتخاب شده است، این استان برنامه‌هایی با محور کودک و خانواده را در نمایشگاه گردشگری برگزار می‌کند.

همچنین در حوزه گل، استان مازندران در نمایشگاه به معرفی ظرفیت‌های خود می‌پردازد، در بخش گردشگری غذا نیز با مشارکت نشان‌های (برندهای) غذایی، ظرفیت‌ها معرفی می‌شود. ­

نمایشگاه گردشگری امسال با تغییرات اجرایی، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های نوروزی کل استان‌ها و دیگر توانمندی‌های کشور در حوزه گردشگری ­تا ۶ بهمن ۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

به گفته مسئولان برگزاری نمایشگاه، سالن ۳۸ امسال به استان‌ها اختصاص دارد و در این سالن هر استان ظرفیت خود را به نمایش در می‌آید.

مساحت کل یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ۴۱ هزار مترمربع است، این نمایشگاه ۲۱ هزار مترمربع فضای مفید دارد، همچنین ۵۰۰ شرکت به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در این نمایشگاه خواهند پرداخت، همچنین موضوع­ نمایشگاه محصولات گردشگری است و تلاش شده است تا نمایشگاه از بحث صرف برپایی غرفه خارج شود.

این نمایشگاه با ۱۱ محور و محصول گردشگری به صورت کاملا تخصصی برپا شده است.

همچنین کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی، آیینی و سنتی استان‌ها در این نمایشگاه اجرا خواهد شد، حضور راهنمایان گردشگری مربوط به هر حوزه برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در نمایشگاه از ایده‌های خلاقانه یازدهمین نمایشگاه گردشگری است.

 

همچنین همزمان با این نمایشگاه، نخستین همایش گردشگری کودکان و نوجوانان روز چهارشنبه ۴ بهمن در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: