اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - 22 January 2018
وزیر کار توسعه بیمه‌های اجتماعی ارزان قیمت و حمایتی را برای روستائیان مهمترین برنامه محوری دولت در سال ۹۷ اعلام کرد.

توسعه بیمه‌های اجتماعی ارزان قیمت برای روستائیان و عشایر

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، علی ربیعی در آیین معارفه مدیرعامل جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر توسعه بیمه های اجتماعی ارزان قیمت و حمایتی را برای روستائیان مهمترین برنامه محوری دولت در سال 97 اعلام کرد و از روستائیان ، کشاورزان و عشایر سراسر کشور خواست با مشارکت بیشتر خود علاوه بر استفاده از مزایای این نوع بیمه ها دولت را هم در تحقق این برنامه مهم یاری کنند.

وی افزود: تعداد افرادی را که تاکنون تحت پوشش این صندوق قرار گرفته اند بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر برشمرد و از اینکه بسیاری مردم از مزایای پیش بینی شده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بی اطلاع هستند ابراز تاسف کرد.

وزیر کار با اشاره به اینکه صندوق های اجتماعی با رویکرد عدالت جویانه فعالیت می کنند، بر لزوم توسعه فرهنگ بیمه شدن در جامعه با همکاری رسانه ها تاکید کرد.

ربیعی از افزایش 81 درصدی ارزش دارایی های صندوق بیمه اجتماعی روستائیان کشاورزان و عشایر خبر داد و افزود : مراقبت از دارائی های این صندوق برای ضمانت پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش از وظایف دولت است.

وی با بیان اینکه دولت 10 درصد حق بیمه افراد تحت پوشش این صندوق را می پردازد ، مجموع بدهی های دولت به این صندوق را 1300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این میزان بدهی تا پایان امسال به 1400 میلیارد تومان می رسد.

ربیعی تاکید کرد : یکی از مهمترین اهداف ایجاد صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ، کشاورزان و عشایر کاهش فقر بین نسلی و ایجاد برابری مناطق روستایی با شهری است.

وی از اینکه در بسیاری از شهرهای کوچک و مناطق روستایی مردم فاقد امکانات رفاهی و تفریحی هستند ابراز تاسف کرد و افزود : هرچند زیرساخت ها برای توسعه رفاه اجتماعی فراهم شده است اما دولت درنظر دارد برنامه های حمایتی خود را بصورت جدی تری دنبال کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: