اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - 21 January 2018
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران: بجز مستمری بگیران ۱۰ ساله تامین اجتماعی، دفترچه بیمه سلامت رایگان سایر کسانی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، حذف می شود.

حذف بیمه رایگان دارندگان دفترچه تامین اجتماعی

یه گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سیما، طاهر موهبتی در نشست اصحاب رسانه با مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: کسانی که بیمه اجباری تامین اجتماعی دارند یعنی شاغل هستند و می‌توانند حق بیمه خود را بپردازند.

وی گفت: کسانی هم که بیمه اختیاری یا حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی دارند نیز باید بیمه رایگانشان حذف شود، چون بیمه رایگان برای کسانی است که بضاعت مالی ندارند و کسی که می‌تواند حق بیمه اختیاری بپردازد یعنی در گروه درآمدی مناسبی قرار دارد.

موهبتی افزود: با حذف همپوشانی، صدمه‌ای به بیمه شده‌ها وارد نخواهد کرد.

۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته بیمه سلامت ایران

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مجموع زیان انباشته ما تا پایان سال ۹۶ بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و اکنون با تخصیص اعتبار ماه دهم سال ۹۶ در حال تسویه حساب سال ۹۵ هستیم.

موهبتی افزود: هر ماه هزار میلیارد تومان هزینه این سازمان است و با این وجود در این ۱۰ ماه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته خواهیم داشت.

وی با اشاره به انتشار اوراق برای بیمه سلامت از جانب دولت گفت: در عین حالی که این یک گام به جلو محسوب می‌شود، اما در حال حاضر، خرید اوراق هم علاقه‌مند چندانی ندارد.

موهبتی افزود: اگر بدهی هم تمام شود مشکلات پایان نمی‌یابد، چون کسری بودجه برای سال بعد داریم که باید مدیریت هزینه داشته باشیم، هرچند آثار مدیریت هزینه، بخشی از کسری بودجه را جبران می‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره مصوبه مجلس و لایحه دولت مبنی بر اینکه همه بیمه کنندگان باید اطلاعات را به صورت برخط در پایگاه خدمات بیمه سلامت قرار دهند، گفت: بعد از ۶ ماه از قراردادن اطلاعات بیمه شدگان در پایگاه خدمات بیمه سلامت، سیستم مستحق سنجی در بیمارستان‌ها مستقر شود و همه بخش‌های دولتی، غیردولتی و خصوصی مکلف هستند از این پایگاه در ارایه خدمت خود استحقاق سنجی کنند.

وی افزود: قانونگذار، سازمان‌ها را به استفاده از ابزار‌های نوین الکترونیکی به جای دفترچه مکلف کرده است، همچنین سازمان بیمه سلامت به رفع هم پوشانی مکلف شده و شیوه نامه آن را سازمان بیمه سلامت تبیین و ابلاغ می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: