اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - 21 January 2018
مجلس ترحيمي به منظور گراميداشت ياد و خاطره جانباختگان نفتکش سانچي صبح امروز در مدرسه عالي شهيد مطهري آغاز شد.

مراسم گراميداشت جانباختگان نفتکش سانچي آغاز شد

به گزارش عصرپرس: اين مراسم باحضور رئیس جمهور و خانواده هاي جانباختگان ، مقامات و مسئولان کشوري و لشگري در حال برگزاري است.

در مراسم گراميداشت جانباختگان نفتكش سانچي پيام تسليت رهبر معظم انقلاب، پيام تسليت رئيس جمهور و مراجع عظام تقليد قرائت شد.

رییس جمهور ، رييس مجلس شوراي اسلامي، معاون اول رييس جمهور ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین وزراي امور خارجه، دفاع ،و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين مراسم حضور دارند .

حضور قشرهاي مختلف مردم در مراسم گراميداشت جانباختگان نفتكش سانچي قابل توجه است. مردم تهران كه در مدت هشت روز همراه خانواده هاي خدمه كشتي سانچي نگران سرنوشت آنها بودند امروز براي تسلي خاطر بازماندگان، در مدرسه عالي شهيد مطهري حضور يافتند.

در مراسم گراميداشت جانباختگان نفتكش سانچي كه مدرسه عالي شهيد مطهري تهران برگزار شد نام تك تك جانباختگان خوانده شد و مردم با ذكر صلوات براي دريادلان نفتكش طلب مغفرت كردند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در این مراسم گفت: صنعت نفت با داشتن ۱۵۰ شهید و دهها جانباز سرافراز، پرچمدار مبارزه با توطئه های اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران است.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در مراسم گرامیداشت شهدای نفتکش سانچی در مدرسه عالی شهید مطهری افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی و ارتجاع عرب از هر توطئه ای علیه ملت ایران دریغ نکردند که یکی از این توطئه ها اختلال در کمیت و کیفیت فروش و صادرات نفت بود.

وی اضافه کرد: در این توطئه ها، جزیره خارک ۱۶۰ بار بمباران شد تا نفتی صادر نشود، ضمن اینکه کشتی های نفتکش ما را از هوا، دریا و زمین مورد اصابت قرار می دادند.

اکرمی گفت: در همه عرصه های انقلاب اسلامی چه در پیروزی انقلاب، چه در دفاع مقدس و چه در همه صحنه های حساس انقلاب خون دادیم، شهید دادیم و این خون های پاک عزیزانمان را برای تحکیم پایه های انقلاب تقدیم کردیم که یکی از صحنه ها هم شهادت عزیزان ما در نفتکش سانچی است.

وی افزود: شهدای سانچی بالاخره روزی از دنیا می رفتند همچنان که همه ما روزی از این دنیا می رویم، اما رفتن این عزیزان شرافتمندانه بود و مردم ایران نیز به حق، رسم قدر شناسی را در همه جای ایران به جا آوردند.


منبع: صداوسیما

 

نام:
ایمیل:
* نظر: