اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - 21 January 2018
نام نویسی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز آغاز می‌شود.

آغاز نام نویسی آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ از امروز

به گزارش عصرپرس: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشورگفت: داوطلبان می‌توانند تا ۸ بهمن با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در این آزمون نام نویسی کنند.

حسین توکلی افزود: این آزمون برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

توکلی گفت با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصرا اینترنتی پرداخت می شود؛ لذا داوطلبان لازم است به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزارریال به عنوان وجه ثبت نام، برای شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اینکه در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه می‌شود لذا داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه داشته باشند، می توانند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال، به عنوان استفاد از خدمات پیام کوتاه از این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: در آزمون سراسری سال ۹۷ دارندگان دیپلم نظام قدیم، بدون توجه به نوع دیپلم و دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی و یا فارغ التحصیل پیش دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیش دانشگاهی با توجه به رشته های تحصیلی مورد علاقه خود که در جداول شماره ۲ تا ۶ دفترچه راهنمای شماره یک درج شده است، می توانند منحصرا متقاضی یکی ازگروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، و یا زبان های خارجی شوند و در تقاضا نامه اینترنتی ثبت نام آن را ثبت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: در آزمون سراسری سال ۹۷، همانند آزمون سراسری سال ۹۶ به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی، اجازه داده شده است تا در صورتی که علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز باشند، علاقمندی خود را در تقاضانامه ثبت نام اعلام کنند.بنابراین چنین داوطلبانی لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت نام اولیه با عنوان علاقه‌مندی به شرکت در گروه هنر از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

وی گفت: به همین ترتیب به داوطلبان گروه‌های آزمایشی، ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اجازه داده شده است تا درصورتی که علاقه‌مند به شرکت در گروه زبان های خارجی نیز باشند، علاقه‌مندی خود را در تقاضا نامه ثبت نام اعلام کنند، بنابراین چنین داوطلبانی لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت نام اولیه با عنوان علاقه‌مندی به شرکت در گروه زبان های خارجی از طریق سایت سازمان اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: چنانچه داوطلبی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی باشد لازم است ضمن اعلام علاقه‌مندی در تقاضانامه نسبت به پرداخت مبلغ ۱۱۰ هزار ریال دیگر از طریق سایت سازمان اقدام و کارت اعتباری مربوط را دریافت کنند.

وی گفت: آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ روز‌های پنج شنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۹۷ برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: