اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۶ - 20 January 2018
روند افزایشی قیمت نفت که از روزهای نخست سال ۲۰۱۸ آغاز شد همچنان تداوم دارد، به گونه‌ای که قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه به مرز ۷۰ دلار برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت سبک ایران به مرز ۷۰ دلار رسیدبه گزارش سرويس اقتصادي عصرپرس از شانا، قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه (جمعه، ۲۲ دی‌ماه) با یک دلار و ۶۹ سنت به ۶۹ دلار و ۲۶ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا کنون، ۶۸ دلار و ۵۱ سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی یک دلار و ۲۴ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۶۲ سنت رسید. میانگین قیمت نفت سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ دلار و هفت سنت برای هر بشکه بوده است.

 قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه، به ۶۶ دلار و ۸۱ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، یک دلار و ۳۲ سنت افزایش نشان می‌دهد.

 قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، یک دلار و ۹۱ سنت افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با یک  دلار و ۶۸ سنت افزایش، بشکه‌ای ۶۹ دلار و ۶۲ سنت بود.

قیمت نفت خام شاخص‌ دوبی و عمان نیز به ترتیب ۶۵ دلار و ۸۷ سنت و ۶۶ دلار و ۲۲ سنت برای هر بشکه بود که نسبت به هفته گذشته به ترتیب یک دلار و ۱۶ سنت و یک دلار و ۲۳ سنت افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، سطح ذخیره‌سازی تجاری نفت خام این کشور برای هشتمین هفته پیاپی با کاهش روبه‌رو شد، به طوری که در هفته منتهی به پنجم ژانویه ۲۰۱۸، با ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۱۹,۵ میلیون بشکه، کمترین سطح از ماه اوت ۲۰۱۵، رسید. 

افزون بر این، سرمای طاقت‌فرسا در آمریکا که عملیات تولید را در برخی میدان‌های نفتی با مشکل روبه‌رو کرده، حجم تولید نفت خام این کشور را با کاهش روزانه‌۳۰۰ هزار بشکه، به ۹,۵ میلیون بشکه در روز رساند. این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، تولید نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی به ۱۰ میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: