اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۶ - 20 January 2018
درپی اختلاف بر سر لایجه بودجه؛
نهادهاي دولتي آمريکا تعطيل شدند اما سناتورها همچنان در حال مذاکره هستند.

دولت آمریکا تعطیل شدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، نهادهاي دولتي آمريکا تعطيل شدند اما سناتورها همچنان در حال مذاکره هستند.

 در پي شکست مذاکرات کنگره بر سر بودجه آمريکا که منجر به توقف بخش قابل توجهي از فعاليت ها و خدمات دولت فدرال براي نخستين بار از سال 2013 شد، کاخ سفيد بامداد شنبه دموکرات‌ها را متهم کرد که آمريکايي ها را به گروگان گرفته اند.

سارا ساندرز، سخنگوي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا گفت: امشب دموکرات‌هاي سنا سياست را مقدم بر امنيت ملي ما دانستند.

اين سخنگو با پيش بيني مذاکراتي دشوار در روزهاي آينده، افزود:تا زماني که دموکرات‌ها شهروندان قانونمند را با خواسته‌هاي غيرمسئولانه خود به گروگان مي گيرند، ما درباره وضع مهاجران غيرقانوني مذاکره نخواهيم کرد.

اين نخستين بار از اکتبر سال 2013 است که دولت آمريکا فلج مي شود. در سال 2013 در دوره رياست جمهوري باراک اوباما، مدت 16 روز بخش‌هايي از دولت فدرال تعطيل شد.

 ميچ مک کانل رهبر اکثريت جمهوريخواه در سناي آمريکا دموکرات ها را براي توقف خدمات و فعاليت هاي دولت سرزنش کرد و گفت آماده گفتگو با دموکرات ها در خصوص حل و فصل بن بست بودجه اي است.

انتقاد مايک پنس

مايک پنس معاون رئيس جمهور آمريکا از دموکرات ها به خاطر ناکامي کنگره در جلوگيري از تعطيلي دولت انتقاد کرد.

وي در بيانيه اي اعلام کرد دولت همه تلاش خود را براي حمايت از زنان و مرداني که در خطوط مقدم آزادي مبارزه مي کنند بکار خواهد گرفت اما از امشب به علت تعطيلي دولت اين افراد بدون حقوق خواهند ماند.

 کاخ سفيد اعلام کرد پنس به رغم به وجود آمدن اين مسئله به سفرش به مصر، اردن و اسرائيل ادامه خواهد داد زيرا براي امنيت ملي و ديپلماسي آمريکا ضروري و حائز اهميت است.

دولت آمريکا در پي ناکامي سنا در تصويب بودجه موقت به حالت فلج درآمد.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: