اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۶ - 19 January 2018
درخطبه اول نماز جمعه تهران؛
امام جمعه موقت تهران با اشاره به خصوصیات ممتاز اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: همه مردم را در مسائل مختلف زندگی به پیروی از راه حضرت فاطمه (س) دعوت می‌کنم.

آیت الله  امامی کاشانی: حضرت زهرا(س) اسوه است

به گزارش عصرپرس، آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) تمام زندگی اش را وقف اسلام و رسیدگی به محرومان و نیازمندان کرد افزود: ما که برای آن حضرت عزاداری می کنیم باید راه ایشان را ادامه دهیم و اینکه بعضی ها کلی مال ، جواهر و پول جمع می کنند اینها پیرو آن حضرت نیستند.

وی با بیان اینکه از زندگی و شخصیت حضرت زهرا (س) باید درس بگیریم گفت: آن حضرت در لباس پوشیدن و بقیه مسائل رعایت می کردند اما برخی زنان و دختران جامعه ما طوری لباس و چهره خود را می آرایند که شایسته نیست.

آیت الله امامی کاشانی افزود: اینها می گویند حضرت فاطمه (س) اسوه ماست این چه اسوه بودن است که این گونه لباس می پوشید؟ راه حضرت زهرا (س) این نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: خواهران و برادران ما باید شیوه درست زیستن ، انفاق کردن، کمک به دیگران و بالا بردن تقوا را از حضرت فاطمه (س) یاد بگیرند و باید زندگی خود را اصلاح کنیم و حتی روابط زن و شوهرها نیز باید براساس احترام به یکدیگر باشد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: ایشان اسوه بود یعنی رهبر و سرمشق و اگر همه بخواهند به کمال برسند باید از آن حضرت پیروی کنند.

ایت الله امامی کاشانی افزود: یکی از القاب حضرت فاطمه (س) محدثه است ، محدثه یعنی اینکه از عالم بالا با ایشان صحبت می کردند و حتی جبرئیل بر حضرت نازل شد و گفت خدا به من فرمان داده که با تو صحبت و آینده را برای شما بیان کنم.

امام جمعه موقت تهران افزود: حضرت زهرا (س) از آینده خبر داشتند و به این آگاهی "مصحف فاطمه" می گفتند که این مصدر و مرجع علوم ما قرار گرفت.

جهان اسلام به شجاعت و انسجام نیاز دارد

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت گرفتاران و محتاجان گفت: دشمنان می آیند روی دوش گرفتاران سوار می شوند، روی آه و ناله آنها قرار می گیرند و موجی که افراد قانع و گرفتار و بی شغل و یا کم درآمد دارند روی این موج سوار می شوند.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به فرازهایی از نهج البلاغه و نامه معروف حضرت امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر افزود: حضرت علی (ع) در این نامه بر لزوم توجه به افراد ضعیف ، بیماران ، زمین گیرها و افرادآبرومند تاکید می کنند و توجه به این نکته می دهند که نباید سرمستی به میز و مقام، مسئولان را از بینوایان دور کند .

وی به فرازهای دیگری از نهج البلاغه اشاره کرد و گفت : در کشور اسلامی باید حقوق همه مصون باشد و اگر حقوق نیازمندان مراعات نشود چه بسا مانند معاویه دشمنان در صدد گمراه کردن افراد بر می آیند .

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر بخش دیگری از نهج البلاغه افزود: دشمنان روی دوش گرفتارها و روی موجی که از افراد گرفتار ، بی شغل و کم درآمد ایجاد شده است سوار می شوند و کشور را علیه علی (ع) تحریک می کنند .

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد : باید مشکلات را به خوبی درک و به درستی با آن برخورد کرد .

خطیب جمعه تهران گفت : پیامبر در خانه خود دستور نمی داد ، می گشت می دید چه کسی گرفتار است نوع زخمها را می شناخت و برای آن مرهم درست می کرد .

وی افزود : حالا هم اگر در کشور ما یک کارخانه تعطیل می شود و کارگران آن بیکار شدند باید دید مشکل از کجاست ، آیا مدیریت ضعیف بوده ، تولیداتش قابل صادرات و عرضه نبوده ، نقدینگی نبوده است ، هر چه بوده مشکل را حل کنیم و بدانیم راه بسته نیست .

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راه برای حل مشکلات باز است تصریح کرد : مشکلات را می توان با مردم بامعرفت و جوانان آشنا ، دانشگاهی ، آگاه و بصیر این کشور با عظمت و روبه ترقی حل کرد .

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز دور تا دور کشور را دشمن فراگرفته است گفت : هدف دشمنان اسلام و ایران است و هدفشان اینست که اسلام را از بین ببرند .

وی با اشاره به برگزاری اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در روزهای اخیر در تهران افزود: شما دیدید که مقام معظم رهبری چه توصیه ای به شرکت کنندگان این اجلاس داشتند و گفتند شما قطعنامه درباره میانمار و کشمیر نوشتید ولی نسبت به فلسطین و یمن سکوت کردید شجاعت ، قدرت و وحدت کلمه و دلسوزی برای جهان اسلام باید باشد .

آیت الله امامی کاشانی به اقداماتی که جهان اسلام و ایران را تهدید می کند اشاره کرد و گفت : از یک طرف صهیونیسم می خواهد ریشه بکند، امریکا حمایت می کند و آل سعود خبیث دارد هزینه اش را پرداخت می کند ، در چنین شرایطی جهان اسلام به شجاعت و انسجام نیاز دارد .

خطیب نماز جمعه تهران افزود: در کشور ما همه با وحدت و انسجام بر محور ولایت فقیه هستیم ولی نه اینکه حرف بزنیم باید ببینیم ولایت فقیه چه می گوید و حرف ولایت همان است که امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر می فرماید و آن حل مشکلات مردم است .

وی همچنین جان باختن جمعی از هموطنان را در حادثه نفتکش سانچی به خانواده های آنان تسلیت گفت .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: