اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۶ - 19 January 2018
نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان مي دهد؛
میزان محبوبیت سران آمریکا و نزدیک‌ترین هم پیمانان آن در سطح جهان به طور بی سابقه‌ای کاهش یافته است.

کاهش بی سابقه محبوبیت سران آمریکا در سطح جهان

به گزارش عصرپرس، نظرسنجي جديد موسسه گالوپ نشان مي دهد ميزان محبوبيت سران آمريکا در سطح جهان به طور بي سابقه اي کاهش يافته است و اين کاهش عمدتا در کشورهايي به چشم مي آيد که به طور سنتي به عنوان نزديک ترين هم پيمانان آمريکا در نظر گرفته مي شوند.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از نشريه هيل، ميانگين محبوبيت سران آمريکا از 48 درصد به 30 درصد رسيده است. اولين سال رياست جمهوري دونالد ترامپ نيز باعث شده است رکوردي منفي به دست آيد که حتي در مقايسه با دوره رياست جمهوري جرج دبليو بوش رئيس جمهور اسبق آمريکا نيز بي سابقه است.

تعجب بر انگيزترين نتيجه اين نظرسنجي اين بود که بيشترين ميزان کاهش محبوبيت سران آمريکا به کشورهاي اروپاي غربي، کانادا، مکزيک و استراليا مربوط مي شود که به صورت سنتي در ميان نزديک ترين دوستان آمريکا قرار مي گيرند.

ميزان افرادي نيز که در کشورهاي جهان در قبال سران آمريکا موضعي بي طرف داشتند در مقايسه با سال اول رياست جمهوري باراک اوباما رئيس جمهور پيشين کاهش يافته بود. در سال اول رياست جمهوري اوباما اين رقم 25 درصد بود ولي اين بار در سال اول دوره رياست جمهوري ترامپ به 23 درصد کاهش يافت.

ايده ترامپ در زمينه «در اولويت قرار داشتن آمريکا» احتمالا باعث کاهش محبوبيت سران آمريکا در سطح جهان شده است. يکي از اولين دستورهايي که ترامپ صادر کرد لغو توافق تجاري موسوم به مشارکت دو سوي اقيانوس آرام با حدود 12 کشور بود. بر اساس نطرسنجي گالوپ، محبوبيت سران آمريکا در ميان مردم اين دوازده کشور شديدا کاهش يافته است.

 

منبع: صداوسيما

نام:
ایمیل:
* نظر: