اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۶ - 18 January 2018
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تاکید کرد
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح بر لزوم ورود مهندسان نقشه‌بردار در حوزه توسعه پایدار تاکید کرد.

ضرورت ورود مهندسان نقشه‌بردار در حوزه توسعه پایدار

به گزارش عصرپرس، مهدی مدیری در سومین همایش مهندسین نقشه بردار در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، اظهار کرد: در کشور چالش فکری در حوزه نقشه برداری و علوم جغرافیایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مبنای تصمیم گیری در تمام دنیا است، تصریح کرد: اطلاعات مکانی بیش از ۸۰ درصد جمع‌آوری داده را شامل می‌شود که ماندگار و قابل تشخیص می‌ماند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه برای تصمیم‌گیری باید اطلاعات مکانی به درستی مشخص شود، افزود: در گذشته اطلاعات مکانی با شبیه‌سازی به دست می‌آمد اما امروز این داده‌ها به مدل‌سازی تبدیل شده است.

مدیری با بیان اینکه امروزه از مدل سازی به عنوان یک جهت گیری استاندارد نظام های جهانی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز استانداردهای نظام جهانی از ارزیابی به ارزشیابی تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه در رشته‌هایی مانند نقشه برداری آینده پیش‌بینی می‌شود، گفت: امروزه چالش‌های مختلف در حوزه‌های طبیعی، آلودگی، شهرگرایی و غیره وجود دارد که این موارد می‌توانند در عرصه مدل‌سازی برای مهندسان نقشه‌بردار نقشی کلیدی داشته باشند.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه ترافیک یکی از بزرگترین مشکلات کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: نقشه‌برداری می‌تواند با تحلیل و بررسی مشخص کند که چه میزان از این مشکل برای خودرو، فرهنگ ترافیک، پارک و پارکینگ، معیشت، تعداد سفر و غیره است.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های ارائه شده از سوی مهندسان نقشه‌بردار در حوزه توسعه پایدار باشد، گفت: تاکنون برنامه‌های ارائه شده در ساخت‌ و سازها با نگرش توسعه بوده است.

مدیری با اعلام اینکه در حوزه پدافند نگاه مثبتی برای توسعه وجود دارد، خاطرنشان کرد کرد: به دنبال کاهش مخطرات هستیم و طراحی‌های مختلفی را در دستور کار داریم.


منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر: