اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۶ - 17 January 2018
پوشش بیمه‌ای بیماران خاص؛
معاون اجتماعی وزیر بهداشت ضمن خرسندی از همکاری مجلس برای قرار گرفتن چند بیماری خاص در پوشش بیمه‌ای گفت: مجلس بودجه جدید و مجزا در نظر بگیرد.

مجلس برای فهرست جدید بیماران خاص بودجه درنظر بگیرد

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ محمدهادی ایازی با ابراز خرسندی از قرار گرفتن بیماری‌های متابولیک، ام‌اس، پروانه‌ای و اوتیسم در پوشش بیمه‌ای بیماران خاص و سخت درمان گفت: از همکاری کمیسیون تلفیق مجلس در این زمینه سپاسگزاریم و امیدواریم شاهد پوشش دیگر بیماری‌های سخت درمان در گام‌های بعد باشیم.

وی افزود: در دهه هفتاد در یک مصوبه بیماران همودیالیزی، تالاسمی و هموفیلی تحت پوشش بیماری‌های خاص قرار گرفتند که فتح بابی در این زمینه بود.

ایازی با اشاره به بیماری‌های نقص ایمنی و متابولیک گفت: این بیماری‌ها هزینه‌های سنگین اقتصادی، روانی و اجتماعی برخانواده‌ها، بیماران و نظام سلامت تحمیل می‌کند و از طریق پوشش بیمه‌ای تا حد زیادی از سنگینی بار آن‌ها کاسته می‌شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به این مسأله توجه کنند سهمی را که برای این امر اختصاص داده‌اند از ردیف بیماری‌های خاص و سخت درمانی است که پیش از این در فهرست بیماران خاص قرار داشتند و شمار آن‌ها اندک نیست، یعنی مصوبه مجلس بودجه موجود را میان تعداد بیشتری از افراد تقسیم می‌کند.

ایازی گفت: مصوبه کنونی باری را از دوش بیماری‌هایی که تازه به فهرست افزوده شده‌اند، برمی‌دارد، ولی با کاهش سهم بیماران قبلی، بار افراد و خانواده‌های دچار این بیماری‌ها افزایش خواهد یافت.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: باید توجه داشت که برای حمایت از بیماران جدیدی که به فهرست بیماران خاص و سخت درمان اضافه می‌شوند باید بودجه مجزا و افزون بر میزان قبل در نظر گرفت تا هم از سهم بیماری‌های قبلی کم نشود و هم سهم بیماری‌های جدید کفاف درمان و مخارج آن‌ها را بدهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: