اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۶ - 17 January 2018
واعظی خبر داد:
رییس دفتر رییس جمهور، بومی سازی پیام رسانها و شبکه های اجتماعی را از برنامه های دولت و یکی از موضوعات مهم برشمرد و با اشاره به مباحث مطروحه در جلسه هیات دولت، اظهارداشت: رییس جمهور به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که باید به جد دنبال سرمایه گذاری و حمایت از توسعه اپلیکیشن‌ها و شبکه های اجتماعی بومی باشد.
وزارت ارتباطات مامور سرمایه‌گذاری و حمایت از توسعه پیام رسان‌های بومیبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی رییس دفتر رئیس جمهور در پایان جلسه هیات دولت به خبرنگاران با اشاره به اینکه برای ما قابل پذیرش نیست که مردم از یک شبکه اجتماعی انحصاری استفاده کنند، گفت: استفاده از فضای مجازی و امکانات آن حق مردم است ولی از نظر امنیت ملی این نمی تواند منحصر در یک شبکه باشد.

وی افزود: فضای مجازی در دنیا در خدمت اشتغال و اقتصاد کشورها قرار گرفته است. امروزه اقتصاد دیجیتال نقش بسیار بالایی در ایجاد تحول در وضعیت رفاهی مردم دارد و بر این اساس در این جلسه هیات دولت دبیر شورایعالی فضای مجازی گزارش خوبی از برنامه های آینده این شورا برای ایجاد اشتغال و تحول ارائه کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا رفع فیلتر پیام رسان تلگرام به دستور رییس جمهور انجام شده است؟،  اظهار داشت: طبیعی است که در شورایعالی امنیت ملی بر روی این موضوع بحث و تصمیم گیری شد که رفع شود.

 واعظی در ادامه تشریح جلسه هیات دولت گفت: در ابتدای جلسه امروز رییس جمهور از اعضا خواستند برای عملیاتی کردن برنامه های وزارتخانه ها و سازمانهای متبوع خود تلاش بیشتری کرده و آنچه انجام می شود را برای مردم بازگو کنند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بر اهمیت سفر اعضای کابینه و وزرا به استانها و شهرستانها تاکید کرد، افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. دهه فجر امسال باید با  دهه فجر گذشته متفاوت باشد و همه مسئولان کشور در قوای سه گانه و همه نهادها باید بیشتر از عملکرد و برنامه هایشان به مردم گزارش دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه  روحانی بر تلاش برای ارتقای روحیه امید و نشاط بین مردم تاکید دارند، اظهار داشت: متاسفانه در ماههای گذشته حوادث مختلف، زلزله های پی در پی در کرمانشاه، کرمان و برخی نقاط دیگر داشتیم و اخیرا نیز حادثه مربوط به نفتکش ایرانی به وقوع پیوست که باعث تاثر و البته همدردی عمومی مردم شد و باید تلاش کنیم تالمات آن ترمیم شود.

 واعظی تصریح کرد: در کنار اینها رییس جمهور تاکید داشتند که باید برنامه های مختلفی برای جوانها و مردم داشته باشیم که امیدآفرینی کند و در همین ارتباط رئیس جمهور احتمالا اواسط هفته آتی دیدگاه های خود را برای ایجاد تحول، نشاط و اشتغال برای جوانها ،  با مردم در میان می گذارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سیاستها و برنامه های خوبی برای ایجاد اشتغال روستایی و بازسازی و یا مقاوم سازی خانه های فرسوده به ویژه در روستاها با کمکهای دولت داریم. از سوی دیگر برای رونق کسب و کارهای خرد و ایجاد اشتغال از این مسیر در زمانی کوتاه نیز برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به تاکید روحانی به وزیر ورزش برای فراهم کردن امکانات مناسب تر برای ورزش در شهرستانها، گفت:  رییس جمهور تاکید داشتند که باید روحیه نشاط و امید را در مردم بالا ببریم و از صدا و سیما نیز خواستند که حجم بالای فعالیتهایی که در کشور انجام می شود را برای مردم بهتر و بیشتر بازگو کند.

واعظی در پاسخ به این سوال که وزیر خارجه آلمان گفته که با فرانسه و انگلیس توافق کرده اند که با ایران درباره بحث برنامه موشکی خارج از حیطه برجام مذاکره کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که آنچه مربوط به توان دفاعی کشور است، قابل مذاکره نیست.

وی تاکید کرد: ما و هیچ کشوری درباره توان دفاعی خود مذاکره نمی کند. آنچه ما معمولا با کشورهای دوست و کشورهای اروپایی، در گذشته هم مطرح کردیم، مذاکره درباره مجموعه سلاحهای کشتار جمعی و در سطح منطقه‌ای و جهانی است. این اینطور هم نیست که آنها بخواهند مسائل را با ما مطرح کنند. ما نیز در ارتباط با مساله حقوق بشر و بحث دخالتهایی که آنها دارند و درباره موضوعات مختلف مسائلی داریم که بخواهیم با آنها مطرح کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: