اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ - 16 January 2018
امیرسرتیپ حاتمی
وزیر دفاع در نخستین گردهمایی سراسری مدیران طرح و برنامه و بودجه نیروهای مسلح: آمریکا با ایجاد فضای پیچیده به دنبال اجرایی کردن راهبرد جدید خود علیه جمهوری اسلامی ایران است.

ایجاد فضای پیچیده؛ راهبرد جدید آمریکا علیه ایران است

به گزارش عصرپرس، امیرسرتیپ حاتمی امروز در جمع مسئولان و مدیران طرح و برنامه نیروهای مسلح با اشاره به رفتار و تحرکات زشت امریکا در خصوص برجام و مقابله امریکا با رفع تحریم ها علیه ایران گفت: بررسی این رفتار ها نشان می دهد که دشمنان می خواهند جمهوری اسلامی ایران را در شرایط خاص و پیچیده ای قرار دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در ماه های گذشته امریکا نشان داد که در خصوص جمهوری اسلامی ایران یک استراتژی را به کار گرفته است که این استراتژی نشان از عمق خصومت علیه ایران اسلامی و انقلاب اسلامی ما دارد.

امیر سرتیپ حاتمی افزود : استراتژی به این مفهوم است که کاری جدی ، منسجم و مطالعه شده پشت آن است و اگر بخواهیم در مورد اینکه چه کسی با چه روحیه ای می خواهد این استراتژی امریکا را اجرایی کند جای بحث بسیار دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: راهبرد امریکا در مقابله با ایران ایجاد فضای پیچیده علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: در فضای پیچیده نظم به هم می ریزد و نمی توان به درستی تصمیم گرفت .

وزیر دفاع تصریح کرد: اگر آنها بتوانند علیه ایران اسلامی فضای پیچیده ای را فراهم کنند در راهبرد خیانتکارانه خود موفق شده اند اما تاکنون ایران اسلامی تحت تدابیر روشنگرانه مقام معظم رهبری و متکی بر ملتی بصیر و هوشیار از این شرایط سخت گذشته و اجازه نداده ، فضای پیچیده ای که استکبار جهانی به دنبال ان است باعث فلج شدن نظام تصمیم گیری در داخل کشور شود.

امیرسرتیب حاتمی افزود: از دست رفتن تمرکز برای تصمیم گیری یکی دیگر از اهداف امریکا در ایجاد فضای پیچیده علیه جمهوری اسلامی ایران است

وی تاکید کرد: نباید گذاشت تمرکز نیروهای مسلح در این فضای پیچیده از دست برود و بخصوص حوزه های طرح و برنامه باید با هوشیاری کامل اینده نیروهای مسلح را برنامه ریزی کنند.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه در فضای پیچیده ، امریکا قصد دارد تصمیم گیری را برای مسئولان سخت کند ، تاکید کرد: مسئولان با بهره گیری از تمرکز قدرت ، هوشیاری ملت و بنیه دفاعی مقابل تهدیدات دشمن ایستاده اند.

امیر حاتمی گفت: یکی دیگر از اهداف امریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در ایجاد فضای پیچیده از دست رفتن فرصت ها یا فرصت سوزی است.

وزیر دفاع گفت: روزی هدف ما بیرون راندن دشمن از مرزهای ایران اسلامی بود که با همت رزمندگان اسلام و خون شهدای عزیز و رهبری امام امت این هدف محقق شد و در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن نیفتاد.

وی افزود: پس از آن هدف ما اجازه ندادن به دشمن برای ورود به مرزهای ایران اسلامی بود که در این مسیر نیز موفق شدیم .

امیر سرتیپ حاتمی گفت : در مرحله بعد حفظ تمامیت ارضی و در کنار آن ایجاد قدرتی پایدار و بازدارنده هدف اصلی ما بود و امروز شاهدیم که جمهوری اسلامی ایران در عرصه بازدارندگی فعال ، قدرت نمایی می کند و هر توطئه ای علیه ملت ایران اسلامی در هر نقطه ای شکل گیرد ، قادریم آن را در نطفه ، خفه کنیم.

امیر حاتمی گفت: هزینه امنیت در ایران اسلامی بسیار پایین تر از کشورهای دیگر است و دشمن تمام تلاش خود را انجام می دهد تا هزینه امنیت ما را بالا ببرد.

وزیر دفاع افزود: دشمن می خواهد با ایجاد فضای پیچیده فرصت ها را از ما بگیرد و باید در این عرصه از تجربه های گذشته خود درس بگیریم و هدف ها و آرمان ها را فراموش نکنیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه اتفاقی که در سوریه و عراق رخ داد ، بسیار مهم بود و همه دنیا با حمایت های گوناگون از جمله حمایت های مالی، تسلیحاتی و تجهیزاتی به گروهک تروریستی داعش به دنبال فرصت سوزی بودند تا ایران فرصت های پیش روی خود را از دست دهد ، تاکید کرد: امروز راهبردهای دشمن کاملا شکست خورده است و کار مجموعه های طرح و برنامه ریزی در این زمان نه تنها تمام نشده بلکه سخت تر هم شده است چرا که دشمن هیچگاه از پا نمی ایستد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: در مسائل اقتصادی نیروهای مسلح باید کمک حال وضعیت کشور باشند و هدف گذاری در اقتصاد مقاومتی باید مدنظر نیروهای مسلح نیز باشد و هر آنچه از دست نیروهای مسلح بر می آید باید برای کمک به کشور انجام دهند.

امیر حاتمی تاکید کرد: در موضوعات اقتصادی نباید از اصول اصلی غافل شویم و همان طور که تاکنون پیش رفته ایم باید امنیت را در معقولانه ترین شکل و با ارزان ترین شیوه همچنان برای کشور فراهم کنیم.

امیر حاتمی تاکید کرد: طرح و برنامه باید بداند چگونه می توان منابع کشور را مدیریت و به بهترین شیوه در نیروهای مسلح استفاده کرد.

توسعه همکاری‌های دفاعی ایران و پاکستان زمینه ساز تحکیم امنیت و ثبات منطقه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ایران بر توسعه روابط با پاکستان تاکید دارد، گفت: توسعه همکاری‌های دفاعی میان ایران و پاکستان زمینه ساز تحکیم امنیت و ثبات منطقه است.

امیر سرتیپ حاتمی در دیدار «رانا تنویر حسین» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان صرف نظر از مرز‌های مشترک، از اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی عمیقی برخوردارند، اظهار داشت: پاکستان جایگاه ویژه ­ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کشور دوست و برادر پاکستان در تمامی عرصه ­های روابط دوجانبه و منطقه ­ای تاکید دارد، افزود: دیدار‌های متقابل مقامات دفاعی و نظامی دو کشور زمینه ساز توسعه روابط دوجانبه و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه خواهد بود.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تجربه سال ­های اخیر اهداف و نیات جنایتکارانه آمریکا را برای کشور‌های مستقل منطقه روشن کرده است، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم ­صهیونیستی بزرگ ­ترین و خطرناک ­ترین حامی تروریسم در منطقه بوده و افراط ­گرایی زاده سیاست‌های آمریکا در منطقه است.

امیر حاتمی با بیان اینکه معتقدیم بهترین راه ­حل برای خروج از فشار‌های آمریکا، همکاری کشور‌های منطقه است، اضافه کرد: یکی از وقایع و تحولاتی که در منطقه غرب آسیا (سوریه، عراق، یمن و افغانستان) می­ گذرد، محصول نیات شوم و بدخواهانه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کشور‌های اسلامی است.

وی با بیان اینکه داعش همچنان به عنوان یک تهدید منطقه ­ای و بین­ المللی می­ تواند ثبات و امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار دهد، ادامه داد: بحران ­های موجود در سوریه و یمن راه ­حل نظامی ندارد و باید با مذاکره و روش ­های سیاسی حل و فصل شود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد پاکستان به عنوان یک کشور مهم و معتبر در جهان اسلام در راستای منافع امت اسلامی همچون گذشته نقش مثبتی در روند تحولات منطقه­‌ای ایفا کند.

امیر حاتمی با ضروری خواندن توسعه ارتباطات و همکاری‌های میان کشور‌های آسیایی، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری­های دفاعی فنی میان دو کشور استقبال کرد.

رانا تنویر حسین وزیر تولیدات دفاعی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به تعامل هیئت‌های نظامی و دفاعی پاکستان و ایران و تقویت روابط دو کشور در راستای افزایش امنیت منطقه اظهار داشت: ایران نقش خطیر و حساسی در منطقه ایفا می ­کند و حمایت پاکستان از ایران در مجامع مختلف بین ­المللی، ضریب امنیت منطقه را افزایش خواهد داد.

وی تحکیم امنیت و ثبات در مرز‌های دو کشور را زمینه ساز توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری

تهران ـ اسلام آباد دانست و بر ضرورت تقویت همکاری‌های نظامی و انتظامی برای مقابله مشترک با شرارت‌های مرزی تاکید کرد.

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان بر لزوم همکاری‌های دو کشور در حوزه دریایی و توسعه کشتیرانی و همکاری میان بنادر ایران و پاکستان به ویژه بنادر چابهار و گوادر تاکید و آن را برای امنیت و ثبات در منطقه مفید ارزیابی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: