اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 14 January 2018
سخنگوی قوه قضاییه
سخنگوی قوه قضاییه گفت:در هفته های اخیر امریکا و صهیونیست ها با برنامه ریزی و حمایت از اغتشاشات فکر می کردند اگر مردم مطالباتی دارند می توانند بر موج آن سوار شوند و با تحریک عواملی ناامنی ایجاد کنند.

دشمن مانند فتنه ۸۸ بدنبال کشته سازی بود

به گزارش عصرپرس از صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در یکصد و بیست و سومین نشست خبری خود افزود: آمریکای فلک زده نمی داند که چقدر در نظر مردم ما منفور است و مردم ما آن قدر از دولتمردان آمریکا در چند دهه اخیر تنفر دارند که هر کسی چه در لفظ و چه در فهرست تحریم قرار گیرد ، موجب افتخار آن فرد است و برای آن فرد تحریم شده به عنوان نقطه مثبت است.

معاون اول قوه قضائیه گفت : برای آنها هم که در لیست تحریم قرار می گیرند مایه خوشحالی است که به برخی کشورهای غربی سفر نکنند.

تعداد بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر تهران به ۵۵ نفر رسید

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تعدادی از بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر آزاد شدند و تعدادبازداشتی‌های اغتشاشات اخیر تهران به ۵۵ نفر رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری به بحث اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: در این اغتشاشات اخیر نقش و حمایت دشمن آشکار بود و توسط نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی، قضایی این موضوع ریشه یابی می‌شود تا عواملی که با دشمن رابطه داشتند چه آن‌هایی که شناسایی شدند و چه آن‌هایی که شناسایی می‌شوند قطعا مجازات خواهند شد.

وی گفت:​چون برخی از مردم در روز‌های نخست به خیابان‌ها آمده بودند برای مطالبات حقیقی خودشان بوده و نه با دشمن در ارتباط بودند و نه به دنبال اغتشاشات بودند، بنابراین از همان روز اول به نیرو‌ها تاکید شد که مراقب باشند این افراد خود مردم هستند و دستگیر و بازداشت نشوند چرا که این افراد آزار و آسیبی نرساندند یا حتی کسانی که فریب خوردند اقدام به تخریب نکرده اند پرچمی را یا حسینیه و یا مغازه‌ای را آتش نزده اند و جایی را تخریب نکرده اند و مردم را زخمی نکرده اند صف این‌ها را از اغتشاشگران جدا کند و حتی الامکان این افراد دستگیر نشوند اگر هم دستگیر شدند به زندان نبرند و سوء سابقه برایشان نشود.

محسنی اژه‌ای گفت: ممکن است افرادی نیز دستگیر شده باشند که بی گناه باشند که با آن‌ها نیز همین طور برخورد خواهد شد، اما به هر حال افرادی که به تشکیلات و به بیرون وابسته اند، بلد هستند که چه کار کنند و تلاش می‌کنند چهره مجرمانه خود را مخفی کنند که این افراد نیاز به شناسایی دارند بنابراین تاکید شد که هرچه سریعتر با پالایش صف‌ها، افراد بیگناه را از کسانی که به بیرون وابسته بودند جدا کنند تا افراد بیگناه، کم گناه و فریب خورده هرچه زودتر و سریعتر آزاد شوند که این کار صورت گرفت.

وی افزود: در واقع عده کثیری طی دو مرحله آزاد شدند که یکسری از آن‌ها قبل از اینکه به دادسرا یا به زندان معرفی شوند آزاد شدند و آن‌هایی که به دادسرا معرفی شده اند هر مقدار که لازم بود با ضمانت‌های بسیار کم و کفالت آزاد شده اند.

محسنی اژه‌ای گفت: افرادی هم که در بررسی تحقیقات مشخص شد که مرتبط با خارج از کشور هستند و سردسته‌های اغتشاشگران هستند، بازداشت شدند که به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: به طور کلی در دو تا سه روز نخست این اغتشاشات در سراسر کشور برای ۶۲۲ نفر قرار بازداشت موقت صادر شد که تعدادی با قرار کفالت یا وثیقه آزاد شدند و در آماری که به من دادند در تهران مجموع بازداشتی‌ها به ۵۵ نفر رسیده است و آماری هم که از بازداشتی‌های کل کشور داشتم تا دیروز تعداد بازداشتی‌ها به چهارصد و پنجاه و پنج تا شش نفر رسیده که البته این آمار مربوط به دیروز است و تاکنون ممکن است بخشی از آن‌ها نیز آزاد شده باشند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره خودکشی یک نفر در کلانتری نیز گفت: یک نفر در کلانتری اقدام به خودکشی کرده بود که البته هنوز به زندان معرفی نشده بود که این فرد مربوط به اراک است و معتاد بوده و مواد به همراه داشته که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده است تا به آن رسیدگی و مشخص شود که موضوع چه بوده است.

محسنی اژه‌ای افزود: همچنین فرد دیگری در تهران زندان اوین در دستشویی خودکشی کرده است که وی نیز سابقه اعتیاد داشته و معتاد بوده و ۲۱ سال سن داشته است.

اژه‌ای گفت: روز اول مطرح شد که دانشجو بوده در حالیکه دانشجو نیست و با تفتیشی که از خانواده اش شده اعتیاد داشته و در دستشویی اقدام به خودکشی کرده و پرونده‌ای نیز در این خصوص تشکیل شده است ضمن اینکه هرچند که همزمان با اغتشاشات بازداشت شده، اما چیزی در این خصوص گزارش و ثابت نشده است که اغتشاشگر بوده است، اما اعتیاد داشته که در این خصوص سابقه دارد و پرونده قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ادعا می‌شد نفر سوم و چهارمی نیز مطرح بوده است که تکذیب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: