اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 13 January 2018
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:
به اعتقاد معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران نخستین گام‌های اثرگذار حوزه ژنتیک را می‌پیماید و در صورت استفاده مناسب از ظرفیت‌های ذاتی کشور ایران به کشورهای پیشرو این حوزه در دنیا خواهد پیوست.
ایران به کشورهای پیشرو حوزه ژنتیک می‌پیوندندبه گزارش سرویس روزمره های عصرپرس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم رونمایی از نخستین ژنوم مرجع ایرانیان بااشاره به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور کشور در حوزه ژنتیک گفت: ایران از ظرفیت‌های ذاتی قابل‌توجهی در این حوزه برخوردار است و با پیمودن گام‌های صحیح برای شکل‌گیری زیست بوم کارآفرینی و نوآوری و استفاده از نیروی انسانی داخل و خارج از کشور در آینده می‌توانیم از کشورهای پیشرو در این حوزه فناوری باشیم.

ظرفیت خارق‌العاده نیروی انسانی
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ایرانیانی که در دانشگاه‌های مطرح دنیا حضور دارند گفت: با این افراد ارتباط و تعاملی داریم که با استفاده از ظرفیت‌های آنان می‌توان به رشد بیشتر و بهتر امیدوار بود. 

وی افزود: در سال‌های گذشته بسیاری از محققان برتر ایرانی که خارج از کشور فعالیت می‌کردند به ایران بازگشتند و همچنین ایرانیانی را به خارج از کشور فرستادیم تا با دستاوردهای بیشتر و بهتر مواجه شویم.

ضرورت نقش‌آفرینی پژوهش در اقتصاد با اصلاح نگرش‌ها
رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، اصلاح رویکردهای زیرساختی به حوزه پژوهش و کارآفرینی را مهم‌ترین لازمه نقش‌آفرینی کسب و  کارهای دانش‌بنیان و فناور در سپهر اقتصاد کشور دانست و گفت: رشد اقتصاد دانش‌بنیان کشور در گروز و توسعه علمی کشور در گرو آن است که نگرش‌های پیشین نسبت به پژوهش متحول شود و با باز شدن پای بخش خصوصی به این عرصه، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که به دست جوانان تحصیل کرده ایجاد شده اند، نقش اثرگذار خود را در سپهراقتصاد کشور ایفا کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت حمایت و توجه تمامی بخش‌های به حوزه فناوری‌های ژنتیک عنوان کرد: اقداماتی که تا امروز صورت گرفته، پایه‌ای بوده است و نیاز به قدم‌های مداوم دارد. از اولویت‌های قطعی معاونت علمی نیز می‌توان به فعالیت در حوزه  ژنتیک اشاره کرد که در این راه در پروژه‌های بزرگی مشارکت داشته ایم. 

آینده‌ای روشن در انتظار حوزه ژنتیک
رئیس ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی، ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده روشن حوزه ژنتیک و دیگر حوزه‌های فناوری ایران بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای فناور زمینه‌ساز رشد تولید ناخالص ملی، اشتغال مؤثر و ایجاد ارزش افزوده قابل توجه در این حوزه خواهد بود.

ستاری پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم را جزو گام‌ای آغازین در عرصه حرکت پژوهش و فناوری اقتصادمحور دانست و ادامه داد: در این راستا ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در آینده همکاری‌های لازم را صورت می‌دهند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت معاونت علمی رشد بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

براساس این گزارش، نخستین ژنوم مرجع ایرانیان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، علی‌اکبر ولایتی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد،محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت وفریدون عزیزی رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم رونمایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: