اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 13 January 2018
واشنگتن علاوه بر افزودن 14 نهاد و شخصيت ايراني به فهرست تحريم هاي اعمال شده عليه تهران، اعلام کرد تمديد تعليق تحريم‌هاي برجامي براي آخرين بار خواهد بود.
تحريم‌هاي جديد همراه با تمديد تعليق تحريم‌هاي برجاميبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا روز جمعه، تعليق تحريم ها عليه ايران را به مدت چهار ماه ديگر تمديد کرد.

رئيس جمهور آمريکا روز جمعه در بيانيه اي اعلام کرد براي آخرين بار تحريم هاي هسته اي ايران را تعليق مي کند تا واشنگتن و متحدان اروپايي آن فرصتي براي رفع « نقص هاي وحشتناک » موافقتنامه هسته اي سال 2015 به دست آورند.

ترامپ اعلام کرد: اين آخرين فرصت است. در صورتي که چنين موافقتنامه اي وجود نداشته باشد (موافقتنامه‌اي که نقص هاي آن از بين رفته باشد)، آمريکا بار ديگر براي باقي ماندن در موافقتنامه هسته اي ايران، تحريم ها را تعليق نخواهد کرد. و اگر در هر زمان به اين نتيجه برسم که چنين موافقتنامه اي به دست نخواهد آمد، فورا از موافقتنامه هسته اي خارج خواهم شد. 

مقامات بلندپايه دولت آمريکا اعلام کردند دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا خواستار آن است موافقتنامه هسته اي ايران با قيد و بندهايي سخت تر همراه شود و ترامپ براي آخرين بار تعليق تحريم هاي هسته‌اي عليه ايران را تمديد خواهد کرد و خواستار موافقتنامه اي الحاقي با شرکاي اروپايي و همچنين اصلاح قانون آمريکا در ارتباط با موافقتنامه هسته اي ايران است.

اين مقامات افزودند اين آخرين بار خواهد بود که ترامپ تعليق اين تحريم ها را عليه ايران تمديد مي کند و در عين حال، براي تقويت موافقتنامه هسته اي سال 2015 با ايران اقداماتي انجام خواهد داد.

مقامات آمريکايي گفتند دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا خواستار اصلاح قانون آمريکا در مورد ايران است به گونه اي که در آن اعلام شود آمريکا برنامه موشکي دور برد ايران را بخشي لاينفک از برنامه هسته اي اين کشور مي داند. 

شرايط چهارگانه ترامپ براي باقي‌ماندن در برجام
رئيس جمهور آمريکا در بيانيه جديدش براي تمديد تعليق‌ هاي هسته‌اي عليه ايران بار ديگر از آشوب‌گران در ايران حمايت کرد و از «همه ملت‌ها» خواسته روال مشابهي پيش بگيرند!

دونالد ترامپ رييس‌جمهور آمريکا در بيانيه اش درخصوص تمديد تعليق‌ هاي هسته‌اي عليه ايران مدعي شد: هر طرح قانوني که من درباره برجام امضا مي‌کنم بايستي شامل چهار مولفه باشد:

اول: بايستي از ايران بخواهد اجازه بازرسي‌هاي نظامي در همه سايت‌هاي مورد درخواست بازرسان بين‌المللي را بدهد. 

دوم: بايستي ضمانت کند ايران هرگز حتي به تملک سلاح هسته‌اي نزديک هم نمي‌شود.

سوم: بر خلاف اين توافق هسته‌اي، مفاد آن طرح نبايستي تاريخ انقضا داشته باشند. سياست من اين است که همه مسيرهاي ايران براي دستيابي به بمب، نه براي ده سال بلکه براي هميشه بسته شوند. 

چهارم: اين طرح بايستي به صراحت -براي اولين بار- در قوانين آمريکا ذکر کند که موشک‌هاي دوربرد و برنامه‌هاي تسليحات اتمي، جداناپذير هستند و ساخت و آزمايش موشک‌ توسط ايران بايستي مشمول تحريم‌هاي شديد شود.

14 نهاد و شخصيت ايراني در فهرست تحريم هاي آمريکا
وزارت خزانه‌داري آمريکا اعلام کرد 14 شخصيت حقيقي و حقوقي را به بهانه «نقض حقوق بشر در ايران» و «حمايت از برنامه‌هاي تسليحاتي ايران» تحريم کرد.

14 نهاد و شخصيت ايراني در فهرست تحريم هاي آمريکابه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از نيويورک؛ وزارت خزانه‌داري آمريکا با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد 14 شخصيت حقيقي و حقوقي را به بهانه «نقض حقوق بشر در ايران» و «حمايت از برنامه‌هاي تسليحاتي ايران» تحريم کرده است.

افراد و نهادهايي که در فهرست جديد تحريم‌هاي آمريکا قرار گرفتند به شرح زير است:

ـ آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه ايران 
ـ مرتضي رضوي، رييس شرکت ارتباطات موج سبز و فناموج(گروه صنعت دفاعي دريايي ايران و سپاه)
ـ غلامرضا ضيايي، مدير زندان رجايي‌شهر
ـ يوهوآ شي‌ و ژو يوئه ‌چان از چين
ـ شرکت سراميک بوچو آنگ مستقر در شانگهاي 
ـ شرکت‌ ارتباطاتي گرين ويو مستقر در کوالامپور
ـ صنايع هواپيمايي ايران
ـ شرکت تجديد و پشتيباني هليکوپتر ايران
ـ سازمان دفاع سايبري و نرم افزاري نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
ـ مرکز ملي فضاي سايبري
ـ شرکت پردازان سيستم نماد آرمان
ـ زندان رجايي‌شهر 
ـ شوراي عالي فضاي مجازي

نام:
ایمیل:
* نظر: