اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۶ - 11 January 2018
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات اطفای حریق نفتکش «سانچی» از ۶ بامداد امروز (پنجشنبه، ۲۱ دیماه) بوقت ایران خبر داد و گفت: هویت پیکر یافت شده مشخص نیست.

عملیات خاموش کردن آتش نفتکش سانچی ازسرگرفته شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، محمد راستاد با بیان این که عملیات امروز با چهار آتشخوار آغاز شده است، تصریح کرد: چینی‌ها از نخستین ساعات سانحه در محل حادثه حضور داشته‌اند و عملیات را متوقف نکرده‌اند، اما به دلیل شرایط جوی، انفجارهای ناگهانی و انتشار گازهای سمی برخی مواقع عقب نشینی می‌کنند.

 وی درباره این که آیا هویت پیکر یکی از کارکنان کشتی سانچی که ۲ روز پیش به شانگهای منتقل شد، مشخص شده است، گفت: در حال تبادل اطلاعات برای تشخیص هویت هستیم، اما هنوز هویت آن مشخص نشده است.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: انتظار می‌رود شعله‌های آتش در نفتکش سانچی حداکثر تا پایان وقت روز آینده (جمعه، ۲۲ دی‌ماه) مهار شود، همچنین امروز (پنجشنبه، ۲۱ دی‌ماه) تیم متخصص امداد هلندی به محل وقوع آتش‌سوزی اعزام خواهد شد.

 در همین باره کاپیتان محسن بهرامی، سخنگوی شرکت ملی نفتکش شامگاه چهارشنبه (۲۰ دی‌ماه) اظهار کرده بود: عکس این پیکر به دست آنها رسیده است، اما هویت جسد به دلیل سوختگی مشخص نیست.

 کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه (۱۶ دی‌ماه) ساعت هشت شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

 در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن یکی از اجساد در روز گذشته، سرنوشت ۳۱ نفر دیگر مشخص نیست.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: